ࡱ> bjbjb3b34<YgYgx1111t1)AAAAA((((((($K+.>(ttt>(AA[)D%D%D%tAA(D%t(D%D%:&,D&A0N K" 0& (q)0):& .8 .D&.D&&D%>(>("\)tttt.c :ZaBcznik Nr 11 do SWZ SPECYFIKACJA TECHNICZNA WYKONANIA I ODBIORU USAUG W ZAKRESIE ZIMOWEGO UTRZYMANIA DRG I. WSTP Zimowe utrzymanie drg - ZUD - s to roboty i prace prowadzone w ramach bie|cego utrzymania drg, majce na celu zmniejszenie lub ograniczenie zakBceD ruchu drogowego, wywoBywanych takimi czynnikami atmosferycznymi jak [lisko[ zimowa oraz opady [niegu. Do zimowego utrzymania drg zalicza si midzy innymi: - dziaBanie organizacyjno-techniczne realizowane przez drogow sBu|b liniow lub przedsibiorstwa wykonawcze, w tym prace remontowe dla przygotowania drg i obiektw mostowych do sezonu zimowego, - przygotowanie materiaBw do zwalczania, tj. do zapobiegania powstawaniu i likwidowania [lisko[ci , - osBon drg przed zawiewaniem, - usuwanie [niegu z drg, . - zwalczanie, tj. zapobieganie powstawaniu i likwidowania [lisko[ci zimowej przez stosowanie [rodkw chemicznych lub materiaBw uszorstniajcych, prace porzdkowe po sezonie zimowym. 1.1. PRZEDMIOT SPECYFIKACJI Przedmiotem specyfikacji s wymagania techniczne dla robt i prac prowadzonych w ramach ZUD . 1.2. ZAKRES STOSOWAMA SPECYFIKACJI Niniejsza specyfikacja obowizuje przy przygotowaniu, wykonawstwie i odbiorze robt i prac w ramach zimowego utrzymania drg publicznych, prowadzonych siBami wBasnymi Zarzdw Drg lub systemem zleconym, zgodnie ze standardami okre[lonymi w aktualnie obowizujcej Instrukcji "Wytyczne Zimowego Utrzymania Drg". 1.3. WYMAGANIA OGLNE I JAKOZ ROBOT Za jako[ zastosowanych materiaBw i wykonanych robt oraz ich zgodno[ z wymaganiami okre[lonymi w niniejszej specyfikacji technicznej oraz w specyfikacjach szczegBowych, ktre opracowuje zamawiajcy (inwestor), odpowiedzialny jest wykonawca robt. 2. PRACE PRZYGOTOWAWCZE DO SEZONU ZIMOWEGO 2.1. PRZYGOTOWANIE DRG I OBIEKTW MOSTOWYCH 2.1.1. OCENA WIZUALNA STANU TECHNICZNEGO W okresie wrzesieD - pazdziernik nale|y dokona objazdu wszystkich drg znajdujcych si w administracji zarzdu drogi dla oceny wizualnej stanu nawierzchni, poboczy chodnikw urzdzeD odwadniajcych (roww, przepustw , wpustw ulicznych, [ciekw przykraw|nikowych itp), oraz otoczenia pasa drogowego (gaBzie , krzaki , trawy). Stwierdzone uszkodzenia i zaniedbania w prawidBowym utrzymaniu nale|y zarejestrowa w sposb umo|liwiajcy zaplanowanie i przeprowadzenie prac zabezpieczajcych. 2.1.2. WYKONANIE NIEZBDNYCH PRAC ZABEZPIECZAJCYCH Wyboje w nawierzchni jezdni i poboczach bitumicznych, uszkodzenia krawdzi jezdni oraz pknicia nawierzchni nale|y wyremontowa. UzupeBnienie ubytkw w poboczach ziemnych szczeglnie w miejscach zatrzymaD pojazdw i wewntrznych stron Bukw . Podcicia gaBzi i konarw ograniczajcych widoczno[ (przy oblodzeniu drzew). Wycicia zakrzaczeD i zeschBych traw na skarpach roww , na odcinkach zawiewanych . W zawy|onych poboczach wykona przecinki (rowki) dla umo|liwienia odprowadzenia wody z nawierzchni. Rowy przydro|ne, [cieki przykraw|nikowe, przepusty pod drog i pod zjazdami, wpusty uliczne oraz inne odprowadzenia wody z korony drogi i korpusu drogowego oraz z konstrukcji obiektu mostowego nale|y oczy[ci i udro|ni. 2.1.3. PRZYGOTOWANIE SPRZTU W okresie do koDca pazdziernika nale|y dokona przegldu i remontu sprztu (osprztu) do od[nie|ania i zwalczania [lisko[ci. Sprzt powinien by przygotowany w takim stopniu, aby mgB by gotowy do u|ycia w cigu 2 godzin od chwili powzicia decyzji o konieczno[ci podjcia akcji na drodze. No[niki pBugw od[nie|nych powinny mie zamontowane pByty czoBowe i o[wietlenie zastpcze Pojazdy samochodowe u|ywane do wykonywania prac przy od[nie|aniu drg i zwalczaniu [lisko[ci zimowej powinny by wyposa|one w ostrzegawczy sygnaB [wietlny bByskowy barwy |Btej samochodowej, zgodnie z Obwieszczeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 31 grudnia 1991 r w sprawie ogBoszenia jednolitego tekstu ustawy z dnia 1 lutego 1983 r "Prawo o ruchu drogowym". Lemiesze powinny mie oznaczone skrajne, wystajce poza obrys pojazdu, cz[ci w sko[ne pasy pod ktem 45, barwy na przemian biaBej i czerwonej zgodnie z "Obwieszczeniem". Po przygotowaniu sprztu i no[nikw nale|y dokona prbnego monta|u podczas ktrego nale|y sprawdzi: w pBugach - dopasowanie elementw Bczcych pBug z pByt czoBow, - dziaBanie mechanizmu podnoszenia, - mo|liwo[ swobodnego ukBadania si odkBadnicy nawierzchni i przylegania lemiesza, - dziaBanie o[wietlenia sygnalizacyjnego; w od[nie|arkach - dziaBanie ukBadu napdowego, - dziaBanie mechanizmw napdu jazdy i zespoBw roboczych oraz mechanizmu podnoszenia; w rozsypywarkach - dopasowanie rozsypywarki do no[nika (w przypadku rozsypywarek nakBadanych), - dziaBanie ukBadu napdowego oraz ukBadu dozujcego i rozsypujcego, - dziaBanie urzdzeD regulacyjnych. 2.2. PRZYGOTOWANIE ZAPLECZY OBWODW DROGOWYCH DO PRACY W ZIMIE 2.2.1. PUNKTY KIEROWANIA PRACAMI ZUD Punkty kierowania robotami i pracami zimowego utrzymania drg powinny by wyposa|one w : - [rodki Bczno[ci przewodowej i bezprzewodowej - mapy operacyjne od[nie|ania i zwalczania [lisko[ci zimowej, - zestawienia sprztu i materiaBw. - wykazy wraz z numerami telefonw osb kierujcych robotami i pracami, - wykazy telefonw jednostki, nadrzdnej oraz innych instytucji, jak Policja, Stra| Po|arna ,, Zarzdy Drogowe , Urzdy Miast i Gmin, Starostwa , Urzd Wojewdzki. - wykazy wykonawcw robt wraz z ich numerami telefonw, - harmonogram dy|urw, - list z nazwiskami i adresami oraz telefonami osb peBnicych dy|ury, - aktualne Wytyczne Zimowego Utrzymania 3. PRZYGOTOWANIE I SKAADOWANIE MATERIAAW DO ZAPOBIEGANIA POWSTAWANIU I LIKWIDACJI ZLISKOZCI ZIMOWEJ 3.1. WSTP MateriaBy stosowane do zwalczania, tj. zapobiegania i likwidacji [lisko[ci zimowej powinny by skBadowane w specjalnie do tego przygotowanych magazynach staBych lub na tymczasowych skBadowiskach tak aby nie prowadziBy do degradacji [rodowiska naturalnego. Wielko[ skBadowisk i ich usytuowanie powinny wynika z wielko[ci sieci drogowej, przyjtej technologii zwalczania [lisko[ci jak i warunkw gruntowo-wodnych. 3.2. MAGAZYNY TYMCZASOWE W zasadzie w magazynach tymczasowych powinno si skBadowa materiaBy uszorstniajce z domieszk [rodkw chemicznych lub same materiaBy uszorstniajce. Magazyn tymczasowy powinien posiada utwardzony plac, obramowany dookoBa kraw|nikiem, oraz wjazd i wyjazd. Nawierzchnia placu powinna mie odpowiedni no[no[. Podbudowa powinna by wykonana z mieszanki mineralno-bitumicznej, chudego betonu lub kruszywa Bamanego o odpowiedniej grubo[ci. PodBo|e powinno mie spadek (od [rodka na zewntrz do odstojnika) 3-4%. W magazynach tymczasowych powinny by przykryte plandekami lub posiada zadaszenia. Typowy tymczasowy magazyn posiada powierzchni 450-540 m2 i objto[ 500-860 m3 . Zapas [rodkw musi wystarcza co najmniej na dwa tygodnie pracy. 4. ODZNIE{ANIE DRG 4.1. ZASADY OGOLNE Opady [niegu powoduj utrudnienia w ruchu pojazdw koBowych w stopniu uzale|nionym od grubo[ci warstwy [niegu oraz jego fizycznych i mechanicznych wBa[ciwo[ci, tj.: - ci|aru objto[ciowego - twardo[ci - spjno[ci (kohezji) - wilgotno[ci - wytrzymaBo[ci na [cinanie - wytrzymaBo[ci na rozciganie - wspBczynnika tarcia [niegu o metal. Wszystkie te wBa[ciwo[ci i cechy [niegu zale| od temperatury otoczenia i temperatury samego [niegu. Pulchny [nieg, o grubo[ci warstwy do 10 cm, utrudnia ruch samochodw osobowych i wywoBuje spadek prdko[ci ruchu pojazdw do okoBo 50 60 km/h. Natomiast 20 - 30 cm warstwa [niegu praktycznie uniemo|liwia poruszanie si pojazdw osobowych i znacznie utrudnia ruch samochodw ci|arowych, z wyjtkiem ci|kich pojazdw. . Grubo[ warstwy [niegu ponad 30 cm zalegajca na jezdni powoduje caBkowite zatrzymanie ruchu drogowego. 5.2. SPRZT DO ODZNIE{ANIA Do od[nie|ania drg w zale|no[ci od grubo[ci zalegajcego [niegu nale|y u|ywa: - -pBugw lemieszowych lekkich, [rednich i ci|kich, - od[nie|arek mechanicznych, [limakowo-wimikowych - rwniarek r|nych typw z zamontowanym pBugiem czoBowym jednostronnym lub dwustronnym. Do pBugw lemieszowych: - lekkich-zalicza si opBu|one pojazdy samochodowe Badowno[ci od 6-8 t i cigniki rolnicze, - [rednich - zalicza si opBu|one pojazdy samochodowe o Badowno[ci od 8 do 10 t, wszystkie samochody o Badowno[ci do 10.t z napdem na dwie lub wicej osi oraz samochody "Kamaz" - ci|kich - zalicza si opBu|one pojazdy samochodowe o Badowno[ci 12 t wzwy|. 5.3. SPRZT DO ZRYWANIA NABOJU SNIE{NEGO Do zrywania naboju [nie|nego w zale|no[ci od grubo[ci jego zalegania nale|y stosowa: - szczotki mechaniczne montowane na pBugach lemieszowych, - frezarki montowane na cignikach rolniczych, - pBugi lemieszowe i rwniarki wyposa|one w specjalnie uzbione lemiesze, - no|e skrawajce montowane midzy osiami samochodu. 5.4. SPRZT POMOCNICZY Do od[nie|ania drg nale|y te| u|ywa sprztu pomocniczego, jakim jest: Badowarka, rwniarka wyposa|ona w lemiesze dwustronne oraz pBug czoBowy skrtny, pBug wirnikowy 5.5. WARUNKI JAKIM POWINIEN ODPOWIADAC SPRZT DO ODZNIE{ANIA 5.5.1. NOSNIKI No[nikami pBugw od[nie|nych mog by samochody lub inne pojazdy samobie|ne z napdem na dwie lub wicej osi i wzmocnionej ramie, ktra powinna umo|liwia zamocowanie do niej pByty czoBowej. UkBad napdowy no[nika powinien zapewnia dBugotrwaB prac na niskich przeBo|eniach skrzyni biegw przy peBnym obci|eniu silnika. No[nik powinien by wyposa|ony w telefon komrkowy i sygnaB [wietlny bByskowy barwy |Btej samochodowej zgodnie z Obwieszczenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 31 grudnia 1991 r. w sprawie ogBoszenia jednolitego tekstu ustawy z dnia 1 lutego 1983 r "Prawo o ruchu drogowym". Ponadto reflektory samochodu oraz kierunkowskazy musz by umieszczone na wspornikach. Podnoszenie i opuszczanie pBuga musi odbywa si z kabiny kierowcy. AaDcuchy przeciw[nie|ne, hak i Bopaty powinny stanowi dodatkowe wyposa|enie. 5.5.2. ODKAADNICE OdkBadnice w miar mo|liwo[ci powinny by przestawne na skrt w lewo lub prawo, w zale|no[ci od miejsca prowadzenia robt. Jedna odkBadnica powinna by przystosowana do od[nie|ania na obszarach zabudowanych (przesuwanie [niegu) a inne na drogach zamiejskich (odrzut [niegu). OdkBadnice powinny by wykonane z blachy stalowej lub tworzywa sztucznego o dostatecznej wytrzymaBo[ci i elastyczno[ci oraz mie mo|liwo[ odchylania si w pionie w przypadku natrafienia (najechania) na przeszkod. 5.5.3. LEMIESZE W zale|no[ci od pracy, jak maj wykonywa, lemiesze powinny by wykonane ze stali, gumy lub tworzywa sztucznego. Do zrywania naboju [nie|nego nale|y u|ywa specjalnych lemieszy wykonanych z bardzo twardej stali. 5.5.4. CZOAOWNICE Konstrukcja pByty czoBowej - czoBownicy oraz mocowania jej musi by dostatecznie sztywna. PoBczenie pBuga z no[nikiem powinno umo|liwia regulacj wysoko[ci ostrza lemiesza nad powierzchni jezdni. Konstrukcja czoBownicy powinna umo|liwia szybki monta| i demonta| zespoBu do od[nie|ania. 5.5.5. Wymagania w stosunku do operatorw sprztu do od[nie|ania . Operatorem sprztu mo|e by kierowca samochodu posiadajcy odpowiednie uprawnienia, tj. wymagan kategori prawa jazdy oraz i przeszkolenie do pracy przy zimowym utrzymaniu drg. Przed rozpoczciem pracy operator powinien dokona ogldzin sprztu oraz sprawdzi prawidBowo[ dziaBania: ukBadu hydraulicznego, zaczepu no[nika stanu technicznego no[nika. Nie nale|y rozpoczyna pracy do chwili gdy zauwa|one usterki nie zostan usunite. Nale|y wykona rwnie| niezbdne czynno[ci konserwacyjne. W czasie pracy operator powinien: wykonywa wyBcznie czynno[ci zwizane z obsBug sprztu i prowadzeniem no[nika , w sposb cigBy obserwowa sprzt roboczy i zwraca baczn uwag na bezpieczeDstwo osb i pojazdw znajdujcych si w pobli|u przestrzega obowizujcych zasad Kodeksu Drogowego. Po zakoDczeniu pracy, pBug nale|y pozostawi opuszczony, aby odci|y zawieszenie, nastpnie sprzt oczy[ci i dokona przegldu. Wszelkie uszkodzenia sprztu zagra|ajce bezpieczeDstwu obsBugi sprztu jak i u|ytkownikom drg nale|y niezwBocznie usun. 5.6. ODZNIE{ANIE DRG Usunicie [niegu ma na celu usunicie [niegu z jezdni i poboczy drg oraz obiektw towarzyszcych, jakimi s zatoki autobusowe, parkingi itp. Do od[nie|ania drg u|ywa si pBu|onych pojazdw samochodowych, rwniarek, spycharek oraz innych maszyn i no[nikw przystosowanych do w/w prac. Zakresy prac prowadzonych przy od[nie|aniu drg oraz technologia robt wynikaj z aktualnie obowizujcych standardw utrzymania. Wybr systemu od[nie|ania zale|y od: - standardu zimowego utrzymania drg; - warunkw atmosferycznych, mo|liwo[ci finansowych ZDP aktualnego stanu utrzymania drg. ; Poszczeglnym standardom zimowego utrzymania drg przypisane s warunki ruchu na jezdni oraz dopuszczalne odstpstwa od standardu w warunkach [niegu i [lisko[ci zimowej, jak rwnie| czas wystpowania tych odstpstw. Na drogach objtych 4 i 5 standardem utrzymania mog wystpi utrudnienia i przerwy w ruchu. Czas trwania utrudnieD uzale|niony jest od skali zjawiska, czasu jego trwania, a tak|e liczby zaanga|owanych [rodkw technicznych. Na drogach objtych standardami utrzymania 1 - 3 nie powinno si dopuszcza do przerw w ruchu. W przypadkach skrajnie niekorzystnych i nieustabilizowanych warunkw atmosferycznych i pogodowych (zawieje i zamiecie [nie|ne, dBugotrwaBe burze [nie|ne niweczce efekty od[nie|ania drg) osignicie i utrzymanie na drogach standardu docelowego mo|e by niemo|liwe. Organizacj pracy nale|y wtedy dostosowa do aktualnych, zmieniajcych si warunkw na drogach i przyjmowa niekonwencjonalne rozwizania, np. od[nie|anie tylko jednego pasa ruchu i prowadzenie pojazdw konwojami organizacyjnymi przy udziale policji. 5.6.1. ZASADY ODZNIE{ANIA W zale|no[ci od ilo[ci zalegajcego [niegu na jezdni nale|y u|ywa odpowiednich pBugw lub zespoBw pBugw. Na drogach jednojezdniowych od[nie|anie, nale|y rozpocz od osi jezdni. W przypadku zespoBu skBadajcego si z dwch pBugw nale|y zachowa bezpieczn odlegBo[ (min 50 m), przesunicie midzy lemieszami powinno by takie, aby nie pozostawaB [nieg na jezdni. Od[nie|anie drg dwukierunkowych o trzech lub czterech pasach ruchu nale|y prowadzi zespoBem skBadajcym si odpowiednio z 2-3 pBugw lub 4 pBugw. W zespole pBugw powinien pracowa zale|nie od potrzeb jeden pBug [redni lub ci|ki jako pBug zamykajcy. Od[nie|anie jezdni trzypasmowej nale|y rozpoczyna od pasa [rodkowego, a jezdni czteropasmowej od osi jezdni przesuwajc [nieg w kierunku prawego pobocza. Tworzcy si waB [nie|ny na krawdzi pobocza nale|y usun poza koron. Na drogach dwujezdniowych od[nie|anie zespoBem pBugw nale|y rozpocz od lewej jezdni. W trudnych warunkach atmosferycznych nale|y od[nie|a tylko jeden pas ruchu i wykona mijanki w zasigu widoczno[ci co 200 - 300 m. Pasy ruchu powolnego stanowi integraln cz[ jezdni, w zwizku z czym od[nie|anie ich nale|y prowadzi rwnocze[nie z od[nie|aniem zasadniczych pasw ruchu. 5.6.2. TECHNIKA ODZNIE{ANIA DRG a )Technika od[nie|ania drg zale|y od: - szeroko[ci jezdni i przyjtej na niej organizacji i ruchu - geometrii przekroju poprzecznego drogi (przekrj drogowy, pB uliczny, uliczny), przyjtego dla danej drogi standardu utrzymania, rodzaju u|ytych do od[nie|ania pBugw. ,.& h BɹyhhVIIhhhhhhhh2G%h`CJ^JaJ#h2G%h`>*CJOJQJ^JaJ h2G%h`CJOJQJ^JaJ&h2G%h`5>*CJOJQJ^JaJ#h2G%h`5CJOJQJ^JaJh`5CJOJQJaJhS1T5CJOJQJaJh!h`5CJOJQJaJ#h#h5CJOJQJ^JaJ#h#h#5CJOJQJ^JaJ#h#hS1T5CJOJQJ^JaJ.h Bz $+a$gd`igd`dgd` $xa$gd`$a$gd` $^a$gd`$r^`ra$gd` $da$gd`dgd`$a$gd`gd"$z2*,V@F,t> 6!!""2"##$$B$%&<'ᳳh`CJ^JaJh2G%h`CJ^JaJ#h2G%h`5CJOJQJ^JaJhF5CJOJQJ^JaJ h2G%h`CJOJQJ^JaJhFCJOJQJ^JaJ=,@F,t> 6!2"# $a$gd` $a$gd`dgd` $sa$gd`$a$gd` $a$gd` $>a$gd`$a$gd`dgd` $a$gd` $9a$gd`dgd`d_gd`>gd`#B$>'(z)4**T++D,j,---n..n//Qgd` d[gd`dgd`dgd`igd` dgd`gdFgd`gd` $+a$gd`$a$gd` $Qa$gd` $xa$gd`<'>''((d)z))**4***T+++,,D,j,----.(.*.l.n..n///00L00(111122r233344444456678ϲϠh|WCJOJQJ^JaJ#h2G%h`>*CJOJQJ^JaJhF5CJOJQJ^JaJhFCJOJQJ^JaJ#h2G%h`5CJOJQJ^JaJ h2G%h`CJOJQJ^JaJh`CJOJQJ^JaJ9/L00(1r233444608b89H>r>>dgd`dgd` $a$gd`$a$gd` $da$gd`dgd`d^`gd`gd`&gd`[gd`0gd`Hgd`gd``gd`808b899::;<<===>>H>p>r>>?@2@~@@ABAAABB^BCDDDEEEFFFFGrGGHjHHHI"I&IXIIIIJJ&Jݰh{'CJOJQJ^JaJh`CJOJQJ^JaJ#h2G%h`>*CJOJQJ^JaJh2G%h`CJH*^JaJh2G%h`CJ^JaJ#h2G%h`5CJOJQJ^JaJ h2G%h`CJOJQJ^JaJ:>2@~@@ABAA^BDEEFFGrGjH!gd`gd`>gd` $>a$gd` d>gd`dgd` $a$gd`$a$gd` $Ha$gd` $[a$gd` $Qa$gd` $Ha$gd` $0a$gd`$a$gd`jHHXIJfKhKKjL>MM@NrNO$OOO\P^P~Pdgd` & FLgd` & F hgd` & Fdgd`gd` d+gd`dgd`dgd`^gd`gd` dHgd`&J.JNJJKPKfKhKKKL(LjL>MMMN(N@NXNZNpNrNO$OOOOOP\P^P~P*QQQRRSTUV2WXWWXYYZ0[R[[\8\]&]^]]Ӓ&h2G%h`5>*CJOJQJ^JaJh2G%h`CJ^JaJh2G%h`>*CJ^JaJ#h2G%h`5CJOJQJ^JaJ h2G%h`CJOJQJ^JaJh{'CJOJQJ^JaJh`CJOJQJ^JaJ9~PR2WXWY0[R[8\]&]~_`laDbtbbb2d $ & F`a$gd` $`a$gd` $da$gd` d>gd` $>a$gd`9gd`Lgd`$a$gd` $&a$gd`dgd`$a$gd`]^,^~__```laab,bDbrbtbbbcd2dd~eeeef*fBfgh@hRhhiij@jjkklllllͼ|ͼ#hDth`5CJOJQJ^JaJ#h2G%h`>*CJOJQJ^JaJh`CJOJQJ^JaJh2G%h`>*CJ^JaJ h2G%h`CJOJQJ^JaJ#h2G%h`5CJOJQJ^JaJ&h2G%h`5>*CJOJQJ^JaJh2G%h`CJ^JaJ,2ddeBfRhhijkllllHmn~ $a$gd` $ & F`a$gd` $Ha$gd` $na$gd` $4a$gd` $+a$gd` $[a$gd`dgd`$a$gd`$ & Fda$gd` $ & Fa$gd` $ & Fa$gd`lllHmmn@nnop@ppqqrst@tuuuv&vwx@xxxxyz>z{||F}}~>~P~&HցԸ¤hu>*CJOJQJ^JaJ#h2G%h`>*CJOJQJ^JaJ&h2G%h`5>*CJOJQJ^JaJhuCJ^JaJ#h2G%h`5CJOJQJ^JaJh2G%h`CJ^JaJ h2G%h`CJOJQJ^JaJhuCJOJQJ^JaJ3npquux|F}P~&H & Fgd` & FCgd`gd`Cgd` $a$gd` $a$gd` $a$gd` $Ca$gd`$a$gd`dgd` $Ha$gd` $|a$gd` $Va$gd`<`Ƥj&x9gd` & F9gd` & Fgd` & Fgd`gd`gd`gd`Od[nie|anie mo|na prowadzi: -jednym pBugiem, -zespoBem pBugw. Znieg nale|y usuwa z jezdni: - na prawe pobocze, - na lewe pobocze, w przypadkach wyjtkowych przy bezwzgldnym zachowaniu [rodkw bezpieczeDstwa na oba pobocza w przypadkach wskich drg. b) Prdko[ci ( robocze , transportowe ) - od[nie|arki wirnikowej 0,3 do 3,5 km/h , [rednio 2,5 km/h - pBugu jednostronnego - w mie[cie z budynkami przy chodniku do 15 km/h - pBugu dwustronnego - w mie[cie z budynkami przy chodniku do 20 km/h - pBugu jednostronnego w pozostaBym przekroju ulicznym [r. 25 km/h - pBugu dwustronnego w pozostaBym przekroju ulicznym [r. 30 km/h pBugu jednostronnego w terenie zabudowanym [r. 30 km/h pBugu dwustronnego w terenie zabudowanym [r. 35 km/h pBugu jednostronnego poza terenem zabudowanym [r. 40 km/h transportowa pBugu dwustronnego poza terenem zabudowanym [r. 40 km/h piaskarki na no[nikach [r. 25 - 30 km/h w zale|no[ci od lokalizacji odcinkw posypywania (miasta , dBugie wzniesienia ) . - od[nie|arki wirnikowej 40 km/h - pBugw lemieszowych i pBugo-piaskarek 50 km/h 5.6.3. ODZNIE{ANIE MOSTW, WIADUKTW I ESTAKAD Od[nie|anie mostw wiaduktw i estakad odbywa si jednocze[nie podczas prac, prowadzonych na danym cigu drogowym. Znieg zalegajcy jezdnie jest spychany na krawdzje jezdni i chodniki. Znieg zalegajcy na chodnikach powinien by zrzucany na dB lub wywieziony, je[li istniej ku temu warunki. Niedopuszczalne jest zsypywanie [niegu na tory kolejowe, drogi, place itp. Nale|y udro|ni urzdzenia odwadniajce obiektw mostowych i wiaduktw. Prdko[ od[nie|ania powinna by tutaj obni|ona. 5.7. ODZNIE{ANIE MIEJSC TRUDNO DOSTPNYCH (przy barierach, zatokach autobusowych, parkingach) Do od[nie|ania miejsc na drogach przy barierach ochronnych nale|y u|ywa od[nie|arek wirnikowych. Prace te nale|y prowadzi po zakoDczeniu innych prac. Od[nie|anie zatok autobusowych odbywa si pBugami od[nie|nymi w trakcie, prowadzenia od[nie|ania na drodze. Parkingi od[nie|a si po zakoDczeniu prac zwizanych z od[nie|aniem jezdni gBwnych lub jednocze[nie je[li warunki pogodowe na to pozwalaj. Decyzje o prowadzeniu prac przy od[nie|aniu miejsc trudno dostpnych podejmuje kierownik lub Dyrektor ZDP. 5.8. ODZNIE{ANIE PRZEJAZDW KOLEJOWYCH Administracja drogowa w porozumieniu z zarzdem kolei oczyszcza ze [niegu przejazdy kolejowe le|ce w cigu administrowanych drg, oczywi[cie bez przejmowania obowizku prawnego lub odpowiedzialno[ci. Przed przejazdem kolejowym pBug powinien zebrany [nieg zsun na pobocze. Przy przeje|d|aniu przez tory pBug musi by wolny od [niegu, aby zapobiec nanoszeniu zwaBw [niegu na nawierzchni kolejow i midzytorze. 5.9. WYWO{ENIE SNIEGU Wywo|enie [niegu z drg przebiegajcych przez miasta i inne obszary zabudowane, na terenie ktrych droga posiada charakter ulicy (kraw|niki , chodniki) odbywa si tylko w przypadku zalegania du|ej ilo[ci [niegu na chodnikach uniemo|liwiajcego poruszanie si pieszych. Do zaBadunku nale|y u|ywa Badowarek, koparek, [niegoBadowarek, a do wywozu samochodw samowyBadowczych. Znieg nale|y wywozi w miejsca wyznaczone przez burmistrza lub sBu|by im podlegBe. 5.10. ZASADY PRACY W TRUDNYCH WARUNKACH POGODOWYCH PBugi wyje|d|ajce do prowadzenia robt zimowych w trudnych warunkach pogodowych musz posiada bezwzgldnie sprawne telefony komrkowe, peBne zbiorniki paliwa, linki holownicze, BaDcuchy na koBa. Do pracy nale|y wysBa zespB skBadajcy si z dwch pBugw. Od[nie|anie powinno by prowadzone tak, aby nastpiBo nakBadanie si pasw od[nie|ania na siebie na szeroko[ci okoBo O,5Om. OdlegBo[ midzy pojazdami powinna wynosi minimum 50 m. ZwiatBa awaryjne sprztu znajdujcego si na drogach musz by wBczone. Niedopuszczalne jest prowadzenie pracy niezgodnie z obowizujcym na danej jezdni lub pasie ruchu kierunkiem ruchu. 6. ZWALCZANIE - ZAPOBIEGANIE LIKWIDACJI ZLISKOZCI 6.1. POJFCIA OGOLNE Zlisko[ zimowa - zjawisko wystpujce na drogach na skutek utworzenia si na nawierzchniach drogowych warstwy lodu, zlodowaciaBego lub ubitego [niegu. Rozr|nia si trzy nastpujce formy [lisko[ci zimowej w zale|no[ci od warunkw powstawania, a mianowicie: - goBoledz jest to warstwa lodu o grubo[ci do 1,0 mm, powstaBa na skutek opadu mgBy roszcej, m|awki lub deszczu na nawierzchnie o ujemnej temperaturze, - lodowica jest to warstwa lodu o grubo[ci do kilku centymetrw powstaBa z zamarznicia nieusunitej z nawierzchni wody pochodzcej ze stopnienia [niegu, ldu lub opadu deszczu, - zlodowaciaBy lub ubity [nieg jest to warstwa [niegu w postaci: - przymarznitej do nawierzchni pozostaBo[ci nieusunitego [niegu, pokrywajcej j caBkowicie lub cz[ciowo warstewk o grubo[ci kilku milimetrw - przymarznitej do nawierzchni, zlodowaciaBej lub ubitej, nieusunitej warstwy [niegu o grubo[ci do kilku centymetrw, - zalegajcej nawierzchni warstwy o znacznej grubo[ci ze zlodowaciaB lub ubit grn cz[ci tej warstwy, Zlisko[ po[niegowa jest to nieusunity z nawierzchni [nieg, ktry pod wpBywem intensywnego ruchu koBowego i zmiennych warunkw atmosferycznych zostaje ubity, a grna warstwa lodowacieje. 6.2. MATERIAAY DO ZAPOBIEGANIA POWSTAWANIU I LIKWIDACJI ZLISKOZCI ZIMOWEJ Do zapobiegania powstawaniu, likwidacji i Bagodzenia skutkw [lisko[ci zimowej nale|y stosowa nastpujce [rodki chemiczne i materiaBy uszorstniajce: - sl  wg PN-86/c- 84081/02 - piasek o uziarnieniu do 2 mm piasek  PN-96/B-11113 - kruszywo naturalne o uziarnieniu do 4 mm (zalecane do uszorstnienia ubitego ,[niegu), - |u|el wielkopiecowy kawaBkowy, kruszywo niesortowalne o uziarnieniu do 4 mm (zalecany do uszorstnienia ubitego [niegu), wg PN-88B-23004, - |u|el kotBowy (paleniskowy), kruszywo niesortowalne o uziarnieniu od 4 do 8 mm (zalecany do uszorstnienia ubitego [niegu), -jednorodne mieszaniny kruszyw z sol o skBadzie wagowym 90% kruszywa ,+ 10% soli Zaleca si stosowanie soli o bardziej jednorodnym uziarnieniu, poniewa| zapewnia ona wiksz rwnomierno[ pokrycia nawierzchni podczas posypywania. Kruszywo stosowane do uszorstnienia nawierzchni nie powinno by zbyt Bamliwe, nie mo|e zawiera zanieczyszczeD ilastych i gliniastych. Jednorodno[ uziarnienia kruszywa zapewnia wiksz rwnomierno[ pokrycia drogi podczas posypywania. Odpowiedzialno[ za zastosowane materiaBy ci|y na Wykonawcy. 6.3. DOBR MATERIAAW I ICH DAWEK DO ZAPOBIEGANIA POWSTAWANIU I LIKWIDACJI ZLISKOZCI W ZALE{NOZCI OD PANUJACYCH WARUNKOW POGODOWYCH MateriaBy chemiczne w zimowym utrzymaniu drg stosuje si do zapobiegania powstaniu [lisko[ci lub do jej likwidacji. W zale|no[ci od typu spodziewanej lub ju| wystpujcej [lisko[ci nale|y zastosowa odpowiednie metody i dawki materiaBw wg tablicy 3. Zapobieganie powstawaniu goBoledzi i szronu DziaBalno[ nale|y rozpocz po stwierdzeniu, |e temperatura nawierzchni jest ujemna, temperatura powietrza od -6C do +1C, a wzgldna wilgotno[ powietrza osignBa 85% i dalej wzrasta. Nale|y wwczas rozsypa [rodki obni|ajce temperatur zamarzania wody na caBej szeroko[ci jezdni. Zapobieganie powstawaniu lodowicy DziaBalno[ nale|y rozpocz po stwierdzeniu, |e temperatura powietrza obni|ajc si spadBa do 1C, a na nawierzchni zalega warstewka wody lub mokrego [niegu, lub nawierzchnia jest wilgotna. Nale|y wwczas wykona: a) mechaniczne oczyszczenie nawierzchni z topniejcego [niegu lub wody, zanim temperatura powietrza spadnie poni|ej 0C, Likwidowanie [wie|ego opadu [niegu Zwie|y opad [niegu nale|y usuwa wyBcznie mechanicznie. Tylko pozostaBo[ci po przej[ciach pBugw mo|na likwidowa za pomoc materiaBw chemicznych. Likwidowanie grubych warstw lodu, zlodowaciaBego lub ubitego [niegu Warstwy takie powinny by usuwane z nawierzchni mechanicznie lub chemicznie, tzn. po usuniciu mechanicznym warstw . lodu lub [niegu mo|na zastosowa [rodki chemiczne do likwidacji cienkich pozostaBo[ci lodu i [niegu. Warstwy tego typu mog by rwnie| uszorstniane. Uszorstnienie warstw lodu i zlodowaciaBego [niegu Warstwy lodu i zlodowaciaBego [niegu powinny by posypywane kruszywem w ilo[ci 60-100 g/m2 jednorazowo. Posypywanie nale|y powtarza w miar usuwania kruszywa przez wiatr i ruch pojazdw. Uszorstnienie ubitego [niegu Warstwy te powinny by posypywane jedno- lub dwukrotnie w cigu dnia kruszywem w ilo[ci 100-150 g/m2 . Usuwanie [wie|ego opadu [niegu nale|y wykona wyBcznie mechanicznie. Do uszorstnienia lodu i zlodowaciaBego [niegu nale|y u|y kruszywa rwnomiernie rozsypanego w ilo[ci 60-100 g/m2 jednorazowo z tym, |e rozsypywanie nale|y powtarza w miar usuwania kruszyw przez ruch pojazdw i wiatr. Do uszorstnienia ubitego [niegu nale|y stosowa jedno lub dwukrotne posypanie w cigu dnia kruszywem w ka|dorazowej ilo[ci 100-150 g/m2 nawierzchni. 6.4. URZADZENIA DO ROZSYPYWANIA I ROZPRYSKIWANIA ZRODKW DO ZWALCZANIA ZLI-SKOZCI Do rozsypywania [rodkw chemicznych nale|y u|ywa rozsypywarek dajcych gwarancj rozsypywania w/w [rodkw w ilo[ci 5 do 30 g/m , a materiaBw uszorstniajcych w ilo[ci od 50 do 150 g/m2 . Powy|sze ilo[ci s uzale|nione od warunkw atmosferycznych, w jakich nale|y je u|y. 6.5. WYMAGANIA DLA URZDZEC DO ZWALCZANIA ZLISKOZCI ORAZ ZAAADUNKU ZRODKW CHEMICZNYCH Rozsypywarki [rodkw chemicznych i materiaBw uszorstniajcych musz by Batwe w monta|u i demonta|u na [rodki transportowe, zapewnia pBynn regulacj ilo[ci rozsypywanych [rodkw do zwalczania [lisko[ci zimowej oraz rwnomierny wydatek na m bez wzgldu na prdko[ jazdy rozsypywarki. Powinny mie mo|liwo[ zmiany szeroko[ci rozsypywania podczas jazdy . Talerz lub talerze rozsypujce musz by usytuowane .na odpowiedniej wysoko[ci, aby rozsypywany materiaB nie powodowaB uszkodzeD karoserii pojazdw bdcych w ruchu. Napd urzdzeD rozsypujcych mo|e by z wBasnego silnika, silnika no[nika lub od "pitego koBa". Urzdzenia do zaBadunku powinny by samojezdne, Batwo manewrowa w magazynach zamknitych i na skBadowiskach. Mog to by Badowarki wszelkiego typu lub Badowarki ta[mowe z mo|liwo[ci nagarniania urobku. 6.6. WYMAGANIA W STOSUNKU DO OPERATORW SPRZTU DO ROZSYPYWANIA Operatorem sprztu powinien by kierowca no[nika posiadajcy odpowiednie uprawnienia i przeszkolenie do pracy przy zimowym utrzymaniu drg. Przed przystpieniem do pracy operator powinien dokona ogldzin sprztu oraz sprawdzi prawidBowo[ dziaBania ukBadu hydraulicznego zespoBu rozsypujcego, a tak|e stanu technicznego no[nika. W przypadku zauwa|enia usterek sprzt nale|y wyeliminowa z pracy i podda naprawie. W czasie pracy operator: - wykonuje wyBcznie czynno[ci zwizane z obsBug sprztu, - obserwuje efekty pracy sprztu roboczego i zwraca uwag na bezpieczeDstwo osb i pojazdw znajdujcych na drodze, - przestrzega zasad Kodeksu Drogowego. 7. ROBOTY PORZADKOWE PO ZUD 7.1. PORZDKOWANIE MAGAZYNW I SKAADOWISK Po zakoDczeniu robt zimowych nie zu|yte materiaBy uszorstniajce oraz [rodki chemiczne, przechowywane w magazynach staBych i tymczasowych, musz zosta uporzdkowane, to jest spryzmowane i przykryte plandekami. Ewentualne materiaBy uszorstniajce zBo|one na poboczach drg sBu|ce do posypywania przez u|ytkownikw drg, musz by sprztnite. 7.2. KONSERWACJA I REMONT SPRZTU Po zakoDczeniu sezonu zimowego caBy sprzt biorcy udziaB musi by naprawiony i zakonser-wowany. Remonty i konserwacje wykonuj u|ytkownicy tego sprztu na zlecenie zarzdu drogi, chyba |e w umowie byBo zawarte inaczej. 7.3. PORZDKOWANIE DRG I ULIC Zalegajcy przy krawdziach jezdni, na mostach i wiaduktach materiaB uszorstniajcy musi by uprztnity. Zatkane kratki [ciekowe oraz przykanaliki musz by oczyszczone. Stosowany w terenach grskich granulowany materiaB, np. grys czy kliniec powinien by zebrany i przeznaczony do ponownego u|ycia w przyszBym sezonie zimowym. 8. ZASADY ODBIORU ROBT ZIMOWYCH 8.1. OGLNE WARUNKI ODBIORU Odbiorowi podlega ka|dy element zlecanej pracy. Odbir odbywa si po zakoDczeniu pracy i pisemnym zgBoszeniu wykonawcy w biurze zleceniodawcy lub po wykonaniu usBug na podstawie potwierdzeD wykonanych przez zleceniodawc lub osob upowa|nion przez niego. Zleceniodawca ma obowizek odebrania prac i usBug zgodnie z umow. Po odbiorze spisywany jest protokB podpisany przez obie strony. ProtokB jest podstaw do sporzdzenia faktury i wystpienia do zleceniodawcy o uregulowanie w cigu 14 dni (lub - o ile umowa przewiduje - inaczej) nale|no[ci za wykonanie usBug lub pracy. 8.5. ZASADY ODBIORU SPRZTU DO ROBT ZIMOWYCH 1. Zleceniobiorca wybierze do robt zimowych sprzt gwarantujcy bezawaryjne wykonanie prac. 2. Zleceniobiorca bezwzgldnie podporzdkuje si zaleceniom zleceniodawcy . 3. Zleceniobiorca podstawi i zamontuje w terminach i miejscach wskazanych przez zleceniodawc osprzt zimowy, tj: czoBownice, pBugi, piaskarki itp. 4. Zleceniobiorca wyposa|y swoje pojazdy na wBasny koszt w urzdzenie wymagane w ustawie dotyczcej prawa o ruchu drogowym lub inne wskazane przez zamawiajcego. 5. Zleceniobiorca dokona na swj koszt niezbdnych przerbek w sprzcie, je|eli jest to niezbdne dla bezpieczeDstwa prowadzonych prac. 8.6. ZASADY ODBIORU ROBT PRZY ODZNIE{ANIU DRG 1. Odbiorem objte s roboty wykonane na drogach na podstawie zapisw w dziennikach pracy sprztu, lub na podstawie zapisw w kartach drogowych bdz w innych dokumentach zaakceptowanych przez zleceniodawc. 2. Zleceniodawca przeprowadza wyrywkow kontrol grubo[ci pozostawienia [niegu na jezdni lub poboczach (je[li byBy od[nie|ane) oraz szeroko[ci od[nie|ania. 3. Odbir wyrywkowy cz[ciowy odbywa si w cigu 2-3 godzin po wykonaniu pracy, je[li warunki pogodowe s ustabilizowane. 8.7. ZASADY ODBIORU ROBOT PRZY ZWALCZANIU ZLISKOZCI 1. Odbiorem objte s roboty wykonane w terminie na podstawie zapisw w dziennikach pracy sprztu, lub na podstawie zapisw w kartach drogowych bdz w innych dokumentach zaakceptowanych przez zleceniodawc, 2. Zleceniodawca przeprowadza wyrywkow kontrol ilo[ci rozsypywanych [rodkw, szeroko[ci i dBugo[ci sypania. 3. Odbir wyrywkowy cz[ciowy odbywa si w cigu 2-3 godzin od wykonania pracy, je[li warunki pogodowe nie niweluj wykonanej pracy. 8.8. ZASADY ODBIORU OSPRZTU PO ZUD 1. Zleceniodawca zleca wykonanie remontu osprztu zimowego. 2. Osprzty zimowe takie jak czoBownice, lemiesze, piaskarki winny by oczyszczane, odnowione i zakonserwowane zgodnie z |yczeniem zleceniodawcy. 3. MateriaBy u|yte do prac wyszczeglnionych w punkcie 1 winny mie akceptacj zleceniodawcy. 4. Termin wykonania prac ustala zleceniodawca. 5. W przypadku wykonania w/w prac niezgodnie z umow, zleceniobiorca ponosi koszty wyszczeglnione w umowie. 8.9. ZASADY ODBIORU PRAC PORZADKOWYCH Odbiorowi liczbowemu i wizualnemu podlegaj: - - materiaBy w magazynach staBych, materiaBy na skBadowiskach tymczasowych, siatka przeciw[nie|na. Prace te wykonane s zgodnie ze zleceniem zamawiajcego. 3. Termin wykonania tych prac ustala zleceniodawca. 4. Z wykonanych prac sporzdzony jest protokB, ktry jest podstaw do wystawienia faktury. 5. W przypadku wykonania tych prac niezgodnie z umow, zleceniobiorca ponosi kary zgodnie z umow <`Ƥhj&xzʫ`¬ "ڹڹڜڹڏz)h2G%h`56>*CJOJQJ^JaJh2G%h`CJ^JaJh`CJOJQJ^JaJhu5CJOJQJ^JaJ#h2G%h`5CJOJQJ^JaJhu>*CJOJQJ^JaJ h2G%h`CJOJQJ^JaJ#h2G%h`>*CJOJQJ^JaJU,`¬"ȳ Lz2$a$gd/p $9a$gd` $[a$gd`dgd` $ a$gd` $4a$gd`gd`$a$gd` $+a$gd` $a$gdu dgd`9gd`gd`"ȳ Lvxz024 ɸɸɸɝɸ h/ph`CJOJQJ^JaJh2G%h`CJ^JaJh/pCJOJQJ^JaJ h2G%h`CJOJQJ^JaJ#h2G%h`5CJOJQJ^JaJ&h2G%h`56CJOJQJ^JaJ huh`CJOJQJ^JaJ7 :"V@xjDFgd` $a$gd`$r^`ra$gd`$rd^`ra$gd` $^a$gd`$a$gd`$a$gd`dgd`dgd` $ia$gd`$a$gd`68:"TV@xjBDFlXܺܬܔ|jjj#h2G%h`>*CJOJQJ^JaJh/p5CJOJQJ^JaJhDth`CJhDth`CJ^Jh2G%h`CJ^JaJh`CJOJQJ^JaJh/pCJOJQJ^JaJ&h2G%h`5>*CJOJQJ^JaJ h2G%h`CJOJQJ^JaJ#h2G%h`5CJOJQJ^JaJ$X6&(@,D $Ha$gd` $Qa$gd`dgd` $da$gd{' $a$gd`$a$gd` $^a$gd` $ a$gd` $a$gd` $4a$gd`gd{' $sa$gd`dgd`46&(@,D$߽Έvvv#h2G%h`5CJOJQJ^JaJh2G%h{'CJ^JaJh`CJ^JaJh2G%h`CJ^JaJ h2G%h`CJOJQJ^JaJ h{'h`CJOJQJ^JaJ h{'h{'CJOJQJ^JaJh{'CJOJQJ^JaJ$h{'h{'CJOJPJQJ^JaJ.D$:R l4 $Va$gd` $9a$gd` $9a$gd`igd`dgd` $>a$gd` $0a$gd` $!a$gd`ngd` $Qa$gd` $La$gd`gd`:R l4`:dfd,`NNh9th`5 h/p5&h2G%h`5>*CJOJQJ^JaJh`CJ^JaJh`5CJOJQJ^JaJ#h2G%h`5CJOJQJ^JaJh2G%h`CJ^JaJ h2G%h`CJOJQJ^JaJ;4`:fd,`[gd`&gd`Qgd` dxgd` $4a$gd` $Ha$gd`dgd` $&a$gd` $da$gd`dgd` $&a$gd` $na$gd`gd` $a$gd`NNZZDNN$a$gd`dgd` $4a$gd` $a$gd` $da$gd` $>a$gd`dgd` $!a$gd`$a$gd` dgd`gd9tZZDNNh* ,   t       *,"󵵵Нh G5CJOJQJ^JaJh GCJOJQJ^JaJh`CJ^JaJh44h`CJ^JaJh2G%h`5CJ^JaJ h2G%h`CJOJQJ^JaJ#h2G%h`5CJOJQJ^JaJh2G%h`CJ^JaJ8h, t    "~gd`r!^`rgd` !^gd GrQ^`rgd`gd`9gd`dgd`$a$gd` $9a$gd`$a$gd` $^a$gd`~fhJP"ܽܳh`CJOJQJh2G%h`CJ^JaJ#h2G%h`>*CJOJQJ^JaJ h2G%h`CJOJQJ^JaJ#h2G%h`5CJOJQJ^JaJhP"dgd`dgd`Qgd`[gd` & F[gd`  & FVgd` & Fgd`dgd`gd` r^`rgd`dgd` 4^gd Gd$gd`21h:p9t. A!"#S$S% x2&6FVfv2(&6FVfv&6FVfv&6FVfv&6FVfv&6FVfv&6FVfv8XV~ 0@ 0@ 0@ 0@ 0@ 0@ 0@ 0@ 0@ 0@ 0@ 0@ 0@ 0@66666_HmHnHsHtH<`< `Normalny_HmHsHtH^^ {' NagBwek 2$<@& 56CJOJQJ\]^JaJL@L ` NagBwek 4$$@&a$5CJOJQJJA J Domy[lna czcionka akapituPiP  Standardowy4 l4a ,k , Bez listy HB@H `Tekst podstawowy CJOJQJVC@V `Tekst podstawowy wcityx^PK![Content_Types].xmlN0EH-J@%ǎǢ|ș$زULTB l,3;rØJB+$G]7O٭V @l8b묮7J3J:t7͍7o,q)נTi n7^R|y _o֛~ J%|,U-RЅre1m1oKLylȒLXr:b 8Hؓr(s KP, W02= $-O 8IdZ}r鋷/~?}ů3Z%7~ۏ^}^ ÎsW}7gϯw8EA痓腈;q P -Qձ'* xord|"C0hq*[{8pc(& T\REXXz76رX~gxuD.鑾M. .SAΨkM|l#@A{h"QRC5d"ٝk 0e^kppدPfaid#$c=Ęlq#DQvIb )C&]u q@p?Y4p~5x ֔D2XvY%vgv'{St{;Yb<' ]ٹc,g:G]|:Ӆ3Eq*u-hu+`l L/Na$J!|r+~wZ}7;nV䤳.7pSM!&ćrźinf?Ӭo&U$Äq3WgɇkԁGzޣOFҮR'ǚa>ٙ`W 82gK"n8$*JI f%Lّ^vVx::l}3m|PJJ5?k>}P!aIl8HTI wv-,6,n+P-jYTۃ_.C4`^gW9GzSq]=4.in6 =g٩V/B㲱CjS rcqXbmY)hFRf?c%;B=z!k ʒp!HuIAD$%QW@c]C4:O&O2@a7VKipůVlO'+WʁC"B1Иfe|7s(]G4 Ѭ^jOWn?фawBС@3IV6PK! ѐ'theme/theme/_rels/themeManager.xml.relsM 0wooӺ&݈Э5 6?$Q ,.aic21h:qm@RN;d`o7gK(M&$R(.1r'JЊT8V"AȻHu}|$b{P8g/]QAsم(#L[PK-![Content_Types].xmlPK-!֧6 0_rels/.relsPK-!kytheme/theme/themeManager.xmlPK-!@theme/theme/theme1.xmlPK-! ѐ' theme/theme/_rels/themeManager.xml.relsPK] x!<<'8&J]l"ACFHKMO#/>jH~P2dnD4BDEGIJLNPQ8@0(  B S  ?$ $ $ $ $ $ $ $ $ $ $ $ $ $ $ $ $ $  $ !$ "$ #$ $$ %$ &$ '$ ($ )$ *$ U ;X>k>>?F????3@z@@'A~KM~RR>SS>XGXqY^Zx     Z%;`>s>>?M????:@@@.AKMRRBSSBXJXtYaZx C*urn:schemas-microsoft-com:office:smarttagsmetricconverter p\0C1,0 mm10 cm15 km/h1C2 mm2,5 km/h20 km/h25 km/h3,5 km/h30 cm30 km/h300 m35 km/h4 mm40 km/h50 m540 m260 km/h-6C8 mm860 m3 ProductID        p %3EQo{wHAMA.B7BNN4RBRRRQS^SSST Ug\s\v\\g]t]:^G^_*_:`F```uaaaabbhhhhiijjjjooqoxxxrs oqSS!!####$$$$"-i-....d2{2~22\8]8<=C=D===> > ? ?@@]A]AAAAAEEEErHrHEIEILLMMPP`QaQVV``uauabbgggPoPorrrrttvv(wwxxxxx#CHrs oqSS!!##$$$$....{2~2\8]8<=C=D===> > ? ?@@\A^AAAAAEEEErHrHEIEILLMMPP`QaQ``uauaggPoPorrrrttxxxxx)yefK hh^h`5>*o(. hh^h`OJQJo(-)yeji<`?ybCx- 4b 0,9t |^<)!.!J!#!#CS#&&?.&[9*Te2"3(36?j?AlgJLULS1T{V7WeW3ZjZ24[V`7!gjgBHJR\`djpUnknownG.[x Times New Roman5Symbol3. .[x Arial5. .[`)TahomaC.,.{$ Calibri Light7..{$ CalibriA$BCambria Math"q'G"Ag=Ag=!S0xx3q@P ?`2!xxD 1SPECYFIKACJA TECHNICZNA WYKONANIA I ODBIORU ROBT"Powiatowy Zarzd Drg w JarosBawiuZDP WBoszczowa  Oh+'0 $4 LX x  4SPECYFIKACJA TECHNICZNA WYKONANIA I ODBIORU ROBT$Powiatowy Zarzd Drg w JarosawiuNormalZDP Woszczowa4Microsoft Office Word@L@@ >JAg ՜.+,0 hp|  =x 2SPECYFIKACJA TECHNICZNA WYKONANIA I ODBIORU ROBT Tytu  !"#$%&'()*+,-./0123456789:;<=>?@ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ[\]^_`abcdefghijklmnopqrstuvwxyz{|}~Root Entry F KData 1Table/WordDocument4<SummaryInformation(DocumentSummaryInformation8CompObj{  F)Dokument programu Microsoft Word 972003 MSWordDocWord.Document.89q