Uzyskaj wadium bez dokumentów i odchodzenia od komputera, w 3 krokach:
kliknij podaj dane opłać online
Sprawdź, jak to zrobić - Film
Zamieszczenia : | 23-01-2020 12:29:54 |
Składania : | 02-02-2020 00:00:00 |
Otwarcia : | 03-02-2020 08:00:00 |
Tryb: | Szacowanie wartości zamówienia |
Rodzaj: | Usługa |
Szanowni Państwo,
Informujemy, iż niniejsze postępowanie nie stanowi zaproszenia do składania ofert w rozumieniu art. 66 Kodeksu cywilnego, nie zobowiązuje Zamawiającego do zawarcia umowy, czy też udzielenia zamówienia i nie stanowi części procedury udzielania zamówienia publicznego realizowanego na podstawie ustawy Prawo zamówień publicznych.
1. Przedmiot zamówienia wraz z opisem i zakresem:
1.1. Przedmiotem zamówienia jest aktualizacja Planu Gospodarki Niskoemisyjnej dla Gminy Nakło nad Notecią wraz z pełną inwentaryzacją źródeł emisji (w tym inwentaryzacją źródeł niskiej emisji) która obejmuje:
a) aktualizację istniejącej bazy źródeł emisji (w tym pełną inwentaryzacje źródeł niskiej emisji) metodą wywiadu kwestionariuszowego u „źródła” w obiektach na terenie Gminy Nakło nad Notecią.
b) opracowanie aktualizacji Planu Gospodarki Niskoemisyjnej dla Gminy Nakło nad Notecią (PGN);
c) przeprowadzenie strategicznej oceny
oddziaływania na środowisko, zgodnie
z obowiązującymi przepisami prawa – jeśli będzie wymagana;
d) opracowanie i przeprowadzenie prezentacji projektu PGN;
e) przeszkolenie pracowników Urzędu Miasta i Gminy Nakło nad Notecią;
f) przygotowanie materiałów informacyjnych
1.2. W zakres prac wchodzi:
a) Aktualizacja bazy źródeł emisji.
Aktualizacja bazy danych poprzedzona musi zostać zebraniem niezbędnych danych i informacji poprzez przeprowadzenie inwentaryzacji w terenie, przez osoby posiadające niezbędną wiedzę i doświadczenie do jej wykonywania.
Inwentaryzacja winna być sporządzona metodą wywiadu kwestionariuszowego „u źródła” w każdym punkcie adresowym (zrealizowanego w ramach zamówienia). Pozyskane dane na temat zużycia energii oraz paliw powinny być jak najdokładniejsze, a sposób sporządzenia inwentaryzacji musi być udokumentowany.
Do zinwentaryzowania łącznie będzie 7469 obiektów tj.:
· około 4759 budynków w zabudowie mieszkalnej ( teren wiejski – ok 2531 budynków w tym 87 budynków to zabudowa wielorodzinna, teren miasta – ok 2228 budynków w tym 373 to zabudowa wielorodzinna).
· około 2630 zarejestrowanych podmiotów gospodarczych, częściowo działalność gospodarcza prowadzona jest w miejscu zamieszkania (Zamawiający nie jest w stanie określić ilości podmiotów gospodarczych prowadzących działalność w miejscu zamieszkania).
· Około 80 budynków użyteczności publicznej.
Ankieter ma przeprowadzić ankietę metodą wywiadu kwestionariuszowego w każdym punkcie adresowym (każdej nieruchomości) na terenie Gminy, wyjątkiem będzie zabudowa wielorodzinna tj. :
- kamienice, w których Zamawiający dopuszcza metodę próbkowania. Przykładowo w kamiennicy, gdzie jest 10 mieszkań, a zostanie zebranych 5 ankiet (bo tyle było obecnych osób, które udzieliły informacji na temat własnych mieszkań). Od osób zastanych podczas inwentaryzacji zostanie zebrana informacja dodatkowa dotycząca całej kamiennicy tak, aby zebrać dane dotyczące mieszkań, w których nie zastano mieszkańców lub na podstawie próbki z tych 5 mieszkań. Informacja, w jaki sposób dane zostały pozyskane powinna znaleźć się w np. uwagach w ankiecie.
- bloki – Zamawiający dopuszcza możliwość pobrania informacji na podstawie ankiety wypełnionej przez zarządcę nieruchomości.
- jeśli ankieter, idąc od mieszkania do mieszkania po kolei, kogoś nie zastanie, a będzie miał potwierdzenie, że zastanie mieszkańców w terminie późniejszym, wróci na daną nieruchomość. Jeżeli po kolejnej próbie w nieruchomości nie zastanie mieszkańców, nieruchomość ta może zostać opisana bez udziału mieszkańca. Taka informacja powinna znaleźć się w ankiecie (w np. uwagach).
Aktualizacja bazy powinna być sporządzona w 1 arkuszu
kalkulacyjnym z podziałem na sektory prezentowane w oddzielnych zakładkach.
Jedna z zakładek powinna być zbiorcza dla wszystkich sektorów. Zakładki powinny
być powiązane formułami (aktywny arkusz)
z założeniami, wyliczeniami i ich zestawionymi wyliczeniami oraz wersji
tradycyjnej (papierowej) w formie raportu z inwentaryzacji wraz z bilansem
emisji gazów i pyłów
z obszaru Gminy Nakło nad Notecią (w formie tabeli), jak również przedstawionej
w formie graficznej.
Baza ma pozwolić m.in. na sprawne wyszukanie ilości
zamontowanych i zlikwidowanych kotłów co. w danym roku z rozróżnieniem na ich rodzaj/klasę
i podziałem na obszar miejski
i wiejski.
Aktualizacja bazy źródeł emisji powinna zawierać co najmniej:
- wskaźniki dla wszystkich rodzajów paliw, nośników energii wraz z podaniem źródła pochodzenia danych.
- metodę/metody obliczania wielkości emisji (jednorodne w całym okresie prognozy).
- przeliczone zużycie różnych nośników energii na wspólną jednostkę (MWh).
- pogrupowane dane na poszczególne sektory tj. sektor użyteczności publicznej (np. obiekty gminne, ochrony zdrowia, szkolnictwo, kościoły, obiekty sportowe, OSP), sektor mieszkalny, sektor usługowo/przemysłowy, transport (publiczny i prywatny) oraz oświetlenie uliczne.
- dane dla budynków powinny co najmniej obejmować:
· adres,
· opcjonalnie nazwę obiektu,
· typ zabudowy (budynek jednorodzinny, wielorodzinny/ilość lokali),
· rodzaj zabudowy (mieszkalna, użytkowa, mieszkalno – użytkowa, użyteczności publicznej),
· tytuł prawny (np. własność, współwłasność, najem)
· powierzchnia ogrzewania,
· istniejące źródło energii cieplnej wraz z datą uruchomienia źródła/klasa kotła,
· rodzaj i ilość zużywanego paliwa,
· sposób przygotowania c.w.u.;
· stan techniczny budynku (np. rok budynku, zakres termomodernizacji lub jej brak);
· zużycie energii elektrycznej;
- dla każdego z sektorów należy wyliczyć zużycie energii, emisję CO2, PM10, PM2,5, SO2, NOX, B(a)P oraz ilość energii produkowanej z OZE w danym sektorze. Dane powinny być prezentowane łącznie oraz z podziałem na poszczególne paliwa.
- lokalne wytwarzanie ciepła/chłodu – analizowane tylko w ilości przesyłanej na rzecz końcowych użytkowników na terytorium gminy.
- w opisie aktualizacji bazy należy zamieścić informację w jaki sposób pozyskano dane.
Baza powinna być tak zaktualizowana, aby Gmina – Zamawiający, mogła w późniejszym czasie wykonać samodzielnie inwentaryzację kontrolną.
b) Opracowanie aktualizacji Planu Gospodarki Niskoemisyjnej dla Gminy Nakło nad Notecią (PGN):
Aktualizacja planu gospodarki niskoemisyjnej dla Gminy Nakło nad Notecią zostanie sporządzona przez Wykonawcę w oparciu o dane zawarte w zaktualizowanej bazie inwentaryzacyjnej i będzie zawierał m.in.: - cele strategiczne i szczegółowe – określone do roku 2020 tj. cel redukcji gazów cieplarnianych CO2, cel zwiększenia udziału energii pochodzącej z OZE oraz cel redukcji zużycia energii finalnej
- charakterystykę stanu obecnego;
- identyfikacja obszarów problemowych;
- określenie interesariuszy działań w obszarze gospodarki niskoemisyjnej wraz z określeniem ich współuczestnictwa w przygotowaniu i wdrażaniu planu.
- aspekty organizacyjne i finansowe (struktury organizacyjne, zasoby ludzkie, budżet);
- wyniki bazowej inwentaryzacji emisji dwutlenku węgla zgodnie z wyliczeniem bazowej inwentaryzacji emisji w pliku xls.;
- zgodność planu z przepisami w zakresie strategicznej oceny oddziaływania na środowisko;
- działania/zadania i środki zaplanowane na cały okres objęty planem:
- długoterminowa strategia, cele i zobowiązania;
- krótko/średnioterminowe działania/zadania (opis, podmioty odpowiedzialne za realizację, harmonogram, koszty, wskaźniki);
-wskazanie mierników osiągnięcia założonych celów,
opis procedury monitorowania
i postępów we wdrażaniu planu oraz osiąganych celów i wprowadzanie zmian w
planie,) - określenie
źródeł finansowania zadań wyznaczonych w planie;
- wykazanie spójności z innymi dokumentami lokalnymi obowiązującymi na terenie gminy.
PGN należy przekazać Zamawiającemu w wersji papierowej (2 egzemplarze) wraz z tożsamą wersją elektroniczną zapisaną na nośniku CD lub DVD (w formacie PDF). Bazową inwentaryzację emisji należy przedstawić w wersji elektronicznej.
Prawa autorskie do opracowanego dokumentu, wraz z możliwością przetwarzania, powielania i modyfikowania, będą należały do Zamawiającego.
c) Przeprowadzenie strategicznej
oceny oddziaływania na środowisko, zgodnie
z obowiązującymi przepisami prawa – jeśli będzie wymagana.
W ramach zadania Wykonawca zobowiązany jest do przygotowania całego postępowania dotyczącego przeprowadzenia Strategicznej oceny oddziaływania na środowisko dla projektu aktualizacji „Planu Gospodarki Niskoemisyjnej dla Gminy Nakło nad Notecią” (PGN) wraz z inwentaryzacją źródeł niskiej emisji realizowanego w ramach projektu „Zintegrowane działania partycypacyjne realizowane przy użyciu nowych technologii na rzecz redukcji emisji komunikacyjnej w Nakle nad Notecią”
W szczególności wykonawca zobowiązany będzie do:
- przygotowania wzorów pism: m.in. ogłoszeń, obwieszczeń, informacji oraz wystąpień do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska i Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego, w sprawie: uzgodnienia zakresu i stopnia szczegółowości informacji wymaganych w prognozie oddziaływania na środowisko do w/w projektu aktualizacji, zaopiniowania Planu Gospodarki Niskoemisyjnej wraz z prognozą oddziaływania.
- zapewnienie udziału społeczeństwa w procedurze: podanie projektu dokumentu i prognozy oddziaływania na środowisko do publicznej wiadomości; zbieranie uwag i ich analiza- rozpatrzenie i uwzględnienie zasadnych uwag.
- sporządzenia podsumowania procedury Strategicznej
oceny oddziaływania na środowisko
w 1 egz. w wersji papierowej oraz elektronicznej.
d) Opracowanie i przeprowadzenie prezentacji projektu PGN podczas komisji Rady Miejskiej w Nakle nad Notecią przed ostatecznym podjęciem Uchwały o przyjęciu Planu Gospodarki Niskoemisyjnej dla Gminy Nakło nad Notecią.
e) Przeprowadzenie dwóch szkoleń ( co najmniej 3 godzinnych) dla pracowników Urzędu Gminy Nakło nad Notecią, w zakresie opracowania i wdrażania Planu Gospodarki Niskoemisyjnej i obsługi bazy.
W szczególności szkolenia te powinny obejmować następujące zagadnienia :
- wprowadzenie do zagadnień ochrony klimatu i gospodarki niskoemisyjnej – podstawy naukowe, regulacje prawne, praktyczne aspekty gospodarki niskoemisyjnej;
- Plan Gospodarki Niskoemisyjnej – cel, zakres, struktura;
- zasady opracowania Planu Gospodarki Niskoemisyjnej – spójność z innymi dokumentami, planowanie działań, zapewnienie udziału interesariuszy;
- inwentaryzacja emisji – zasady opracowania inwentaryzacji, podział na grupy źródeł, źródła danych, metody;
- realizacja działań przewidzianych w Planie Gospodarki Niskoemisyjnej – struktury odpowiedzialne, koordynacja;
- monitoring realizacji PGN – metodyka monitorowania, zbieranie danych, raportowanie, podział odpowiedzialności;
- aktualizacja PGN – ewaluacja rezultatów, planowanie działań korygujących, aktualizacja PGN;
Do zadań Wykonawcy należy przygotowanie materiałów szkoleniowych. Zamawiający udostępni nieodpłatnie Wykonawcy salę umożliwiającą przeprowadzenie szkolenia.
f) Informacja i promocja
Wykonawca przygotuje :
-2 artykuły prasowe wraz publikacją w prasie lokalnej o problematyce związanej z ochroną powietrza, ochroną przed zmianami klimatu, polityką UE w tym zakresie oraz tworzeniem, realizacją i monitorowaniem planu gospodarki niskoemisyjne
- 4 ogłoszenia w prasie o zasięgu lokalnym, o planowanej inwentaryzacji oraz rozpowszechnienie tej informacji wśród mieszkańców w formie ogłoszenia, (format A4, min. 50 szt., druk kolorowy) oraz ulotek (format A5, szt. min. 1000, druk kolorowy).
- Wykonawca zobowiązany do minimum 2 spotkań osobistych w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia w siedzibie Zamawiającego przed przyjęciem aktualizacji PGN.
1.3. Opracowanie powinno być przygotowane zgodnie z zobowiązaniami i wymogami określonymi w obowiązujących przepisach prawa.
1.4. Aktualizacja PGN powinna być zgodna z następującymi dokumentami:
- poradnikiem – Jak opracować plan działań na rzecz zrównoważonej energii (SEAP), dostępny pod linkiem: www.nfosigw.gov.pl/o-nfosigw/porozumienie-burmistrzow/plany-seap/.
- wytycznymi Wojewódzkiego Fundusz Ochrony Środowiska w Toruniu, dostępne pod linkiem https://wfosigw.torun.pl/strona-273-plany_gospodarki_niskoemisyjnej.html .
- Dokument powinien spełniać wymogi formalne
pozwalające o ubieganie się
o dofinansowanie ze środków krajowych i zewnętrznych Unii Europejskiej.
Termin realizacji zamówienia:
Do 6 miesięcy od daty podpisania umowy.
W przypadku pytań:
merytorycznych, proszę o kontakt pod nr tel. (52) 386-79-72
związanych z obsługą platformy, proszę o kontakt z Centrum Wsparcia Klienta platformy zakupowej Open Nexus pod nr 22 101 02 02, czynnym od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 do 17:00.
Komunikaty