Uzyskaj wadium bez dokumentów i odchodzenia od komputera, w 3 krokach:
kliknij podaj dane opłać online
Sprawdź, jak to zrobić - Film
Zamieszczenia : | 16-04-2024 10:51:00 |
Składania : | 16-05-2024 16:00:00 |
Otwarcia : | - |
Tryb: | Zapytanie o ofertę - RFQ |
Rodzaj: | Usługa |
ZAPYTANIE OFERTOWE
SYSTEM KAUCYJNY –
AUTOMATY
WSPIERAJĄCE ZBIÓRKĘ OPAKOWAŃ
Swadzim 16.04.2024
Grupa Muszkieterów jest
największą siecią sklepów w Polsce, działającą w formule franczyzowej,
zrzeszającą niezależnych przedsiębiorców w dwóch kategoriach: supermarketów
spożywczych pod szyldem Intermarche oraz sklepów "dom i ogród" pod
szyldem Bricomarche.
Na terenie Polski Grupa
Muszkieterów posiada łącznie 395 sklepy, w tym 184 Intermarche oraz 211 Bricomarche,
trzy centra logistyczne zlokalizowane w Swadzimiu, Mysłowicach oraz Sosnowcu,
sześć składów budowlanych oraz 68 stacji paliw działających przy wybranych
sklepach.
Centrala Grupy Muszkieterów
mieści się w Swadzimiu, k. Poznania, gdzie zlokalizowane są siedziby tzw.
spółek centralnych, odpowiedzialnych za koordynację i wsparcie działalności
spółek prawa handlowego prowadzących sklepy Intermarche oraz Bricomarche.
https://muszkieterowie.pl/o-nas/struktura-firmy-w-polsce/
1.
Przedmiotem niniejszego zapytania ofertowego w związku z
wprowadzeniem ustawy kaucyjnej od stycznia 2025r. jest wybór dostawcy odpowiedzialnego za
dostarczenie, montaż, uruchomienie oraz serwis automatów zwrotnych do zużytych
opakowań po napojach (butelki PET, puszki oraz szkło dla sklepów Intermarche,
stacji paliw oraz w mniejszym stopniu Bricomarche należących do Grupy
Muszkieterów na terenie całej Polski.
2.
Przewidziane jest również przeprowadzenie testów, które wraz z
przedstawionymi warunkami handlowymi posłużą jako kryterium wyboru ostatecznych
dostawców automatów. Następnie projekt będzie kontynuowany poprzez wdrażanie urządzeń
w sklepach sieci Intermarche oraz Bricomarche w razie takiej potrzeby.
3.
Jesteśmy zainteresowani współpracą z firmami, które posiadają
zasięg i serwis na terenie całego kraju. Oferent musi dysponować możliwością
szybkiego dostarczenia, zamontowania i w późniejszym etapie serwisowana
urządzeń w sklepach na terenie całego kraju.
4.
Zamawiający:
„ITM POLSKA” sp. z o.o.,
Swadzim, ul. Św. Mikołaja 5, 62-080 Tarnowo Podgórne
5.
„ITM Polska” sp. z o.o. z siedzibą w Swadzimiu, zwana dalej
„Zamawiającym”, jest spółką odpowiedzialną za zarządzanie procesem rozwoju
sieci supermarketów Intermarche i supermarketów Bricomarche oraz stacji paliw. W niniejszym zapytaniu reprezentuje interesy
spółki SCA PR sp. z o.o.,MGI Polska Sp. z o.o. oraz powyższych spółek
sklepowych.
6.
Niniejszy dokument jest przeznaczony dla firm, które zostały
zaproszone do udziału w postępowaniu ofertowym i pozostaje własnością
Zamawiającego. Kopiowanie oraz rozpowszechnianie tego dokumentu, wraz z
zawartymi w nim informacjami, w całości lub w części, w dowolnej formie, wymaga
uprzedniej pisemnej zgody Zamawiającego. Zamawiający posiada prawo do żądania
zwrotu wszystkich kopii niniejszego dokumentu w każdym momencie.
1. Postępowanie prowadzone jest z zachowaniem
zasady uczciwej konkurencji, efektywności, jawności i przejrzystości.
2. Do niniejszego zapytania nie mają
zastosowania przepisy Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień
Publicznych.
3. Odpowiedź oferenta na zapytanie ofertowe
nie zobowiązuje Zamawiającego do akceptacji tej odpowiedzi w całości lub jej
części, ponadto treść art. 68(2) Kodeksu cywilnego nie ma zastosowania, dopóki
nie zostanie podpisana umowa handlowa albo złożone wyraźne oświadczenie woli.
4. Do
przyjęcia oferty nie mają zastosowania ogólne przepisy prawa dotyczące
milczącego przyjęcia oferty, co oznacza konieczność potwierdzenia Zamawiającego
w formie co najmniej dokumentowej.
5. Niniejsze zapytanie ofertowe nie jest
podstawą do dochodzenia jakichkolwiek roszczeń w stosunku do Zamawiającego lub
innych spółek należących do Grupy Muszkieterów w Polsce, wynikających z
podjęcia decyzji lub działań w procesie składania ofert. W szczególności
niniejsze zapytanie ofertowe nie stanowi oferty w rozumieniu art. 66 i n. KC.
6.
Akceptacja odpowiedzi Oferenta na
zapytanie ofertowe nie powoduje żadnego zobowiązania Spółki „ITM Polska” w
stosunku do potencjalnego Oferenta, dopóki nie zostanie podpisana umowa
handlowa albo złożone wyraźne oświadczenie woli Spółki „ITM Polska” zawarciu
umowy w trybie ofertowym;
7.
„ITM Polska” zastrzega sobie prawo do
wycofania zapytania w dowolnym czasie.
8.
„ITM Polska” zastrzega sobie prawo do
wyboru więcej niż jednego Dostawcy usług objętych niniejszym zapytaniem;
9. Ostatecznie oferta musi być podpisana
przez osobę / osoby upoważnione do reprezentowania firmy, a w przypadku
podpisania jej przez ustanowionego pełnomocnika, należy dostarczyć
pełnomocnictwo podpisane przez osobę/osoby uprawnione do reprezentacji, w języku
polskim. Podpisaną ofertę w pliku pdf należy załączyć do postępowania na
Platformie Zakupowej Open Nexus.
10.
Propozycja
finansowa musi być zgodna z przedstawionymi tabelami cenowymi, przy czym
przyjmuje się, że oferenci mogą przedstawić dodatkowe informacje, które uznają za niezbędne do zrozumienia ich ofert.
11. Przedstawiona
oferta musi zawierać wszystkie elementy pod względem formy i treści wyszczególnione
w zapytaniu ofertowym, nadawać się do przyjęcia bez konieczności składania kontroferty
przeciwnym przypadku Zamawiający
zastrzega sobie prawo do niezorganizowania spotkania w celu przedstawienia
oferty
12. Zamawiający zastrzega możliwość prowadzenia
rozmów z wybranymi oferentami.
13. Wydatki poniesione przez Oferenta w
związku z przygotowaniem oferty i odpowiedzią na zapytanie ofertowe (tzw.
koszty przedstawienia oferty, przeprowadzenia testów urządzeń) obciążają
wyłącznie Oferenta.
1. Oferent powinien wykazywać wiedzę oraz
posiadanie doświadczenia w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia, a także
posiadać odpowiedni potencjał techniczny i wykonawczy.
2. Oferent zobowiązuje się do dostarczania urządzeń
określonych w zapytaniu ofertowym oraz zapewnienia opieki serwisowej we
wszystkich sklepach Grupy Muszkieterów, dysponując siecią serwisową, która
umożliwia świadczenie usług na terenie całego kraju, w tym wsparcia
technicznego i gwarancyjnego.
1. Oferta powinna być przygotowana w
języku polskim. Ostatecznym i decydującym dokumentem jest wersja sporządzona w
języku polskim, zgodnie z obowiązującym prawem polskim,
2. Oferent jest zobowiązany do złożenia
oświadczenia potwierdzającego posiadanie odpowiednich możliwości finansowych i
ekonomicznych, wiedzy, doświadczenia, uprawnień oraz zasobów (technicznych i
osobowych) niezbędnych do pomyślnego wykonania przedmiotu zamówienia.
3. Oferent jest zobowiązany do podpisania i
przesłania Zamawiającemu umowy o zachowaniu poufności (wzór umowy został
dostarczony przez Zamawiającego w etapie I postępowania).
4. Wymagane załączniki do oferty:
Kwestionariusz Dostawcy, umowa NDA, aktualne dokumenty rejestracyjne firmy:
bieżący odpis dokumentacji KRS/CEIDG, NIP, REGON
5.
Do
obowiązków Oferenta w zakresie obowiązku zachowania poufności zastosowanie ma
umowa NDA o zachowaniu poufności z Oferentem.
·
Wszystkie frakcje objęte systemem
kaucyjnym (butelki plastikowe do 3 litrów, butelki szklane do 1,5 litra, metalowe/aluminiowe puszki do 1 litra, osobny
pojemnik na napoje mleczne)
·
Wydajność /min – im większa tym lepiej
(około 40/min)
·
Obecność skanera 360 st., czytnik kodów
kreskowych i 2D
·
Ważenie opakowań na taśmociągu
·
Kamera kształtu, kontrola objętości
oraz długości opakowania
·
Wykrywanie oszustwa w przypadku
wycofania opakowania z jednostki wejściowej po akceptacji
·
Klapa wejściowa zapobiega wyciągnięciu
opakowania z jednostki po zaakceptowaniu opakowania
·
Sensory wykrywające opakowanie przez
zgniatarką
·
Kruszarka mająca na celu zmianę
objętości opakowania oraz zniszczenia cechy
·
Wykrywanie metalu i pełnych opakowań
·
Możliwość integracji z każdym z
operatorów
·
W przypadku wejścia opakowań po
napojach mlecznych do systemu – osobny pojemnik na te opakowania
·
Zajmowana powierzchnia
·
Warunki i koszty serwisowania
·
Czas naprawy/ recyklomat zastępczy w
przypadku naprawy
·
System monitoringu
·
Łatwy dostęp do kontenera
·
Zespół wsparcia stale monitorujący
prace maszyn (24/7), Diagnostyka online
·
Zdalne wgrywane treści na wyświetlacz
LCD
·
Uzupełnianie i modyfikacja bazy kodów
EAN oraz kształtu opakowań
·
Pobieranie raportów i statystyk w
czasie realnym
·
Gwarancja dostarczenia RVM w terminie
·
Recyklomat musi mieć możliwość
rozpoznawania kształtu opakowania. W podstawowej formie obejmuje to
rozpoznawanie długości i szerokości, oraz dodatkowo rozpoznawanie kształtu
sylwetki.
·
Podstawowe rozpoznawanie kształtu jest
włączone w celu sprawdzenia, czy przedmiot mieści się w granicach długości i
średnicy określonych bazie danych GS1.
·
Kształt sylwetki jest używany do
określenia, czy przedmiot pasuje do bardziej szczegółowych cech kształtu
opakowania niż tylko długość i średnica.
·
Recyklomat musi posiadać funkcję
odczytu kodów kreskowych (np. kodów EAN), oraz powinien być zdolny do identyfikacji kodów 2D:
ü jakość
kodu kreskowego powinna być zgodna ze standardem GS1
ü poprawność
odczytu kodów kreskowych i kodów 2D zgodnych z ogólną specyfikacją GS1 powinna
wynosić 99% lub więcej.
·
Recyklomat musi przez cały czas
posiadać zaktualizowaną bazę numerów GTIN/kody EAN wszystkich kwalifikujących
się opakowań kaucyjnych.
·
Recyklomat powinien być wyposażony w wykrywacz
metalu dla aluminium i stali.
·
W przypadku opakowań metalowych,
recyklomat umożliwia porównanie informacji o materiale, z którego wykonane jest
oddawane opakowanie, z informacją z bazy danych GS1 zawartą w kodzie EAN.
·
Recyklomat powinien oferować funkcję wykrywania
pełnych lub częściowo pełnych opakowań i odrzucania ich zgodnie z
określonymi zaleceniami (tolerancjami).
·
Recyklomat powinien być w stanie
przyjmować, identyfikować i dalej obsługiwać zwroty opakowań, które są
zaprojektowane zgodnie ze specyfikacją materiałową i opakowaniową.
·
Kwalifikujące się opakowania mogą być
również niecylindryczne, nieobrotowe i/lub niesymetryczne.
·
Recyklomat powinien być wyposażony w
funkcję uniemożliwiającą konsumentowi odzyskanie już zaakceptowanych i
zwróconych opakowań lub ich kodów kreskowych. Opakowanie powinno być stale
monitorowane podczas procesu rozpoznawania i transportu.
·
Recyklomat powinien zapewnić, że kod
kreskowy (EAN), kształt i rozpoznawanie metalu są wykonywane dla tego samego
fizycznego obiektu bez manipulacji -kod kreskowy (EAN), kształt i właściwości
metalu muszą być powiązane z jednym obiektem obsługiwanym przez maszynę.
·
Integracja kontroli voucherów z
systemem jednostki handlowej zapewnia, że zrealizowane vouchery nie mogą być
ponownie wykorzystane.
·
Technologia potrójnego rozpoznawania
będzie dodatkowym atutem
·
Przez technologię potrójnego
rozpoznawania rozumiemy zautomatyzowane systemy rozpoznawania oparte na
istniejących cechach opakowań, w tym kodach kreskowych (EAN) produktów,
wykrywaniu kształtu i materiału.
·
Recyklomat powinien posiadać urządzenie
zgniatające dla wszystkich frakcji materiałów objętych systemem -np. PET, HDPE,
metal.
-
Urządzenie na 1, 2 lub 3 frakcje –
indoor / outdoor wraz ze specyfikacją
-
Oferta z podziałem na najem, leasing lub zakup urządzeń
-
Zasady przeprowadzenia testów
(bezpłatnie)
-
Koszt serwisu i montażu
-
Koszt transportu
-
SLA
-
Gwarancja
1.
Oferta powinna być zatytułowana „SYSTEM
KAUCYJNY –AUTOMATY WSPIERAJĄCE ZBIÓRKĘ ODPADÓW
2.
W swoich odpowiedziach oferenci
proszeni są o podanie następujących informacji:
a) Prezentacja
firmy
b) Załącznik
nr 1 – należy wypełnić kwestionariusz
Dostawcy
c) Załącznik
nr 2 – umowa NDA - należy podpisać umowę NDA i odesłać podpisany scan,
następnie 2 egzemplarze należy wysłać na adres „ITM POLSKA” sp. z o.o.,
Swadzim, ul. Św. Mikołaja 5, 62-080 Tarnowo Podgórne, Ewa Galewska
d) W
załączniku nr 3- należy przesłać ewentualne pytania przed złożeniem oferty
e) wszelkie
informacje finansowe dotyczące proponowanych rozwiązań (w formacie
pozostawionym do uznania oferentów)
f) Projekt
umowy
1.
Oferent przygotuje propozycję w
oparciu o wytyczne wynikające z przekazanych materiałów oraz zgodnie z najlepszą
wiedzą wymaganą od profesjonalisty, a także obowiązującymi przepisami.
2.
Informacje związane z postępowaniem
Oferent przedstawi poprzez Platformę Zakupową Open Nexus.
Przy
ocenie ofert będą brane pod uwagę między innymi wymienione poniżej kryteria w
dowolnej kolejności. Lista ta nie jest wyczerpująca:
a)
Kompletność odpowiedzi na potrzeby
wyrażone przez Zamawiającego
b)
Gotowość do wdrożenia i zdolność
operacyjna
c)
Przejrzystość i adekwatność oferty
d)
Referencje wykonanych instalacji w
podobnym zakresie i tej samej branży – sklepy spożywcze i/lub DIY (dom i
ogród).
e)
Ilość możliwych do wykonania
kompletnych instalacji w miesiącu.
f)
Warunki serwisowe i SLA
g)
Możliwość wykonania darmowych testów
h)
Warunki finansowe
Lp. |
Zdarzenie |
Data |
1. |
Ostateczny termin składania ofert (Oferty dostarczone po wskazanym powyżej
terminie nie będą rozpatrywane) |
16.05.2024 do godz. 16:00 |
2. |
Termin przesyłania
pytań uzupełniających do zapytania |
26.04.2024 |
2. |
Ostateczny termin udzielania odpowiedzi
na zapytania Oferentów dotyczące zapytania ofertowego |
08.05.2024 |
4. |
Wstępny termin spotkań z wybranymi Oferentami
w celu omówienia przedstawionych ofert |
22-24.05.2024 |
4. |
Termin ostatecznej oceny ofert |
czerwiec 2024 |
Zważywszy, że są to założenia
czasowe, wskazane poniżej terminy mogą ulec zmianie:
ü
- instalacja testowa – sierpień 2024 r.
ü
- wdrożenia we wskazanych sklepach - październik-grudzień
2024 r.
1.
Oferent jest zobowiązany do przekazania
oferty w wersji elektronicznej za pośrednictwem Platformy Zakupowej Open Nexus
2.
W przypadku pytań:
a. merytorycznych, proszę o kontakt poprzez przycisk w
prawym dolnym rogu formularza Platformy Zakupowej Open Nexus "Wyślij wiadomość”
b.
pytania
związane z obsługą platformy, proszę kierować do Centrum Wsparcia Klienta
Platformy Zakupowej Open Nexus od poniedziałku do piątku w dni robocze, w
godzinach od 8:00 do 17:00., tel. 22 101 02 02e-mail: cwk@platformazakupowa.pl
3.
Wiadomości z Platformy Zakupowej mają
charakter informacyjny.
1.
Załącznik 1 Kwestionariusz Dostawcy
2.
Załącznik 2 Umowa NDA
3.
Załącznik 3 Pytania do zapytania
Komunikaty