Gmina Koronowo zwraca się z zapytaniem ofertowym w przedmiocie Pełnienia nadzoru inwestorskiego w specjalności drogowej podczas realizacji zadania pn.: Przebudowa ulic na OM 1000-lecia wraz z odwodnieniem oraz kanalizacją deszczową w ul. Bukowej w Koronowie.
Prosimy o złożenie oferty i dokonanie kalkulacji kosztów wynagrodzenia należnego wykonawcy za wykonanie usługi pełnienia nadzoru inwestorskiego w specjalności drogowej.
1. Opis przedmiotu zamówienia:
1. Przedmiotem zamówienia jest przebudowa nawierzchni ulic, sieci kanalizacji sanitarnej i wodociągowej z odcinkami przyłączy i przykanalików oraz budowa sieci kanalizacji deszczowej i odcinka sieci wodociągowej spinającej istniejącą sieć – I etap (ul. Konopnickiej i część ul. Bukowej).
2. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje w szczególności:
1) Ulica Konopnicka
a) Przebudowa nawierzchni ulicy Konopnickiej:
- roboty przygotowawcze i rozbiórkowe,
- roboty ziemne,
- podbudowy,
- nawierzchnie,
- oznakowanie dróg,
- elementy ulic: krawężniku i oporniki betonowe, chodniki z płyt betonowych, betonowe obrzeża chodnikowe,
- humusowanie z obsianiem trawą,
b) inwentaryzację geodezyjną powykonawczą – 3 egz.
2) Ulica Bukowa (od ul. Witosa do ul. Konopnickiej)
a) odtworzenie nawierzchni ulicy z kostki betonowej po robotach instalacyjnych,
3) opracowanie i uzgodnienie projektu tymczasowej organizacji ruchu.
Dokumentacja projektowa dostępna jest pod linkiem: http://www.bip.koronowo.pl/index.php?app=przetargi&nid=10465&y=0&status=1
Zakres obowiązków inspektora nadzoru wynika z art. 25 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (jednolity tekst: Dz. U. z 2018 r., poz. 1202 ze zm.) i obejmuje w szczególności:
1) dostarczenie Zamawiającemu kopii uprawnień w specjalności drogowej oraz zaświadczenia o przynależności do Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa osoby/osoby wskazanej do realizacji przedmiotu umowy w ofercie,
2) realizacja przedmiotu umowy zgodnie z obowiązującymi przepisami prawnymi tj. ustawą Prawo budowlane z dnia 7 lipca 1994 r. (Dz. U z 2018 r., poz. 1202 ze zm.) oraz z wymaganiami określonymi dla wykonawcy robót budowlanych.
3) udział w przekazaniu wykonawcy robót terenu budowy i pod zaplecze budowy,
4) reprezentowanie Zamawiającego na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności jej realizacji z dokumentacją projektową, specyfikacjami technicznymi, przepisami i obowiązującymi normami oraz zasadami wiedzy technicznej,
5) inspektor nadzoru zobowiązany jest do przedłożenia Zamawiającemu stanowiska w sprawie wniosków wykonawcy robót, dotyczących zmiany sposobu wykonania robót w stosunku do projektu (robót zamiennych) lub robót dodatkowych, w terminie 5 dni kalendarzowych od złożenia przez wykonawcę takiego wniosku wraz z kosztorysem i innymi niezbędnymi dokumentami. Stanowisko Wykonawcy w sprawie tych wniosków wykonawcy robót zawierać będzie ocenę zasadności wniosku oraz poprawności sporządzenia kosztorysu.
6) bez pisemnej zgody Zamawiającego inspektor nadzoru nie jest upoważniony do wydawania wykonawcy robót polecenia wykonania robót dodatkowych i zamiennych,
7) zatwierdzanie źródła wytwarzania, zamawiania materiałów przez wykonawcę robót oraz próbek tych materiałów,
8) zawiadamianie Zamawiającego o wadach dokumentacji, stwierdzonych w trakcie realizacji robót,
9) sprawdzanie ilości i jakości robót w trakcie ich wykonywania i po ich wykonaniu, wbudowywanych materiałów i wyrobów, a w szczególności zapobieganie stosowaniu materiałów i wyrobów wadliwych i niedopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie,
10) inspektor nadzoru zobowiązany jest do dokonywania odbioru robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających oraz odbiorów technicznych i częściowych w terminie do 1 dnia roboczego od daty pisemnego powiadomienia wykonaniu ww. prac przez wykonawcę robót,
11) potwierdzanie faktyczne wykonanych robót i usunięcia wad i usterek,
12) kontrolowanie terminowości wykonania robót,
13) uczestniczenie w naradach koordynacyjnych;
14) dokonywanie czynności związanych z odbiorami technicznymi i odbiorem końcowym oraz dokonanie odbioru końcowego przy udziale i akceptacji Zamawiającego,
15) kontrolowanie prawidłowości prowadzenia dziennika budowy, a po odbiorze robót - odebranie dziennika budowy od kierownika budowy,
16) nadzorowanie kompletności i poprawności sporządzenia przez kierownika budowy dokumentacji powykonawczej,
17) przeprowadzenie w okresie udzielonej gwarancji przez wykonawcę robót, rocznych przeglądów gwarancyjnych przy udziale Zamawiającego i wykonawcy robót wraz ze spisaniem protokołu, określającego stwierdzone wady i usterki, sposób oraz termin ich usunięcia,
18) nadzorowanie jakości i prawidłowości usunięcia wad i usterek przez wykonawcę robót oraz dokonanie sprawdzenia ich usunięcia wraz ze spisaniem przy udziale Zamawiającego i wykonawcy robót protokołu z usunięcia wad i usterek,
19) w przypadku zmiany osób biorących udział w realizacji przedmiotu umowy o których mowa w pkt. 1 (wskazanych w ofercie, posiadających wymagane przez Zamawiającego uprawnienia) zmiana ww. osób może zostać dokonana pisemnym powiadomieniem i zaakceptowana przez Zamawiającego,
20) jeżeli zajdzie konieczność wykonania robót niezbędnych ze względu na bezpieczeństwo lub zabezpieczenie przed awarią, a konieczność ich wykonania nie powstała z przyczyn, za które odpowiada Wykonawca upoważniony jest on do udzielenia wykonawcy robót polecenia ich wykonania odpowiednim wpisem do dziennika budowy i niezwłocznego powiadomienia o tym fakcie Zamawiającego.
W takim przypadku stosowne dokumenty przedłożone zostaną Zamawiającemu w trybie i terminach przewidzianych dla robót dodatkowych.
2. Warunki udziału w postępowaniu
Wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia musi spełniać warunki dotyczące:
1) kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów,
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunku:
- zamawiający nie dokonuje opisu sposobu oceny spełniania warunku.
2) sytuacji ekonomicznej lub finansowej,
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunku:
- zamawiający nie dokonuje opisu sposobu oceny spełniania warunku.
3) zdolności technicznej lub zawodowej,
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunku:
- Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował minimum jedną osobą posiadającą uprawnienia do pełnienia funkcji inspektora nadzoru w specjalności drogowej.
W celu wykonania spełnienia warunku Wykonawca dostarczy Zamawiającemu: wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia – załącznik nr 3 oraz kopię uprawnień do pełnienia funkcji inspektora nadzoru w specjalności drogowej osoby wskazanej do realizacji przedmiotu umowy w ofercie i kopię aktualnego zaświadczenia o przynależności do właściwej Izby Inżynierów Budownictwa osoby wskazanej do realizacji przedmiotu umowy.
3. Kryteria oceny ofert wraz z wagami punktowymi lub procentowymi
Cena – 100%
4. Opis sposobu przyznawania punktacji za dane kryterium
Cena (C) – maksymalnie 100 punktów przy zastosowaniu poniższego wzoru:
C = (cena najniższa spośród nieodrzuconych ofert)/(cena oferty badanej) x 100 pkt x 100%
C – uzyskana ilość punktów badanej oferty
Obliczenia dokonywane będą z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
O wyborze oferty zadecyduje największa liczba uzyskanych punktów.
5. Termin realizacji inwestycji: do dnia odbioru końcowego (termin realizacji robót budowlanych do dnia 30 maja 2019 r.).
6. Możliwość zmiany postanowień zawartej umowy.
Zmiana postanowień zawartej umowy w stosunku do treści zapytania ofertowego, na podstawie którego dokonano wyboru Wykonawcy, może nastąpić w przypadku wystąpienia jednej z następujących okoliczności:
- Zmiany osoby sprawującej nadzór inwestorski – polegającej na wyznaczeniu nowej osoby pełniącej daną funkcję (spełniającą warunki udziału w postępowaniu) pod warunkiem, zgodności z zapisami zapytania,
- Zmiany/przedłużenia terminu wykonania robót w przypadku, przyjęcia takiej zmiany w umowie pomiędzy Zamawiającym a wykonawcą robót budowlanych
- Zmian stanu prawnego lub faktycznego, które mają wpływ na treść zawartej umowy, jeżeli taka zmiana leży w interesie publicznym, np. zmiany będące następstwem okoliczności leżących po stronie zamawiającego, w szczególności wstrzymanie realizacji umowy zawartej z wykonawcą robót przez Zamawiającego;
- W sytuacji nieprzewidzianej i niezawinionej przez strony, której wypełnienia strony nie mogły przewidzieć pomimo zachowania należytej staranności:
*warunki atmosferyczne uniemożliwiające realizację usługi,
*klęski żywiołowe,
*siła wyższa uniemożliwiająca wykonanie umowy zawartej z wykonawcą robót,
*inne przyczyny zewnętrzne niezależne od Zamawiającego oraz Wykonawcy skutkujące niemożliwością prowadzenia działań w celu wykonania umowy,
*wystąpienia zmian powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu umowy – w zakresie dostosowania postanowień umowy do zmian przepisów prawa,
- zmiany nazwy oraz formy prawnej stron – w zakresie dostosowania postanowień umowy do tych zmian.
7. Cenę należy obliczyć w sposób uwzględniający:
- wszystkie niezbędne nakłady pozwalające osiągnąć cel w umowie oznaczony,
- okres realizacji zamówienia w tym skutki wzrostu cen towarów i usług konsumpcyjnych do końca realizacji przedmiotu zamówienia,
- ryczałtową formę wynagrodzenia, a więc i jego ryzyko,
- cenę oferty należy podać w złotych polskich cyfrowo i słownie, z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, z wyodrębnionym podatkiem od towarów i usług VAT dla całości zamówienia oraz podać cenę dla poszczególnych zadań.
8. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
9. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
10. Zamawiający nie dopuszcza udziału podwykonawców przy wykonaniu zamówienia.
11. Termin składania ofert do dnia 06 sierpnia 2018 r. do godz. 09:00.
12. Oferta musi zawierać niżej wymienione dokumenty:
1. Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu – załącznik 1,
2. Oświadczenie dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania - załącznik 2,
3. Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia – załącznik nr 3 wraz z dokumentami potwierdzającymi posiadanie wymaganych uprawnień zawodowych.
Dokumenty muszą być podpisane przez osobę/y uprawnioną/e do reprezentowania Wykonawcy i składania oświadczeń woli w jego imieniu.
13. Informacji dodatkowych udziela: Jolanta Dombrowska – Chmielek – tel. 52 3826 451.
Komunikaty