Uzyskaj wadium bez dokumentów i odchodzenia od komputera, w 3 krokach:
kliknij podaj dane opłać online
Sprawdź, jak to zrobić - Film
Zamieszczenia : | 15-03-2024 15:16:00 |
Składania : | 27-03-2024 12:00:00 |
Otwarcia : | 27-03-2024 12:05:00 |
Tryb: | Zapytanie ofertowe |
Rodzaj: | Dostawy |
Szanowni Państwo,
informujemy o postępowaniu prowadzonym przez Zamawiającego w trybie zgodnym z regulaminem wewnętrznym organizacji.
Zapraszamy do złożenia ofert poprzez poniższy formularz elektroniczny.
Zastrzegamy, że postępowanie może zakończyć się brakiem wyboru oferty w przypadku: - niewystarczających środków na realizację zamówienia, - zmianę zapotrzebowania Zamawiającego.
W przypadku pytań:
- merytorycznych, proszę o kontakt poprzez przycisk "Wyślij wiadomość do zamawiającego" lub pod nr tel 604-563-700
- związanych z obsługą platformy, proszę o kontakt z Centrum Wsparcia Klienta platformy zakupowej Open Nexus czynnym od poniedziałku do piątku w dni robocze, w godzinach od 8:00 do 16:00.
tel. 22 101 02 02
e-mail: cwk@platformazakupowa.pl
Zaznaczamy, że oficjalnym potwierdzeniem chęci realizacji zamówienia przez Zamawiającego jest wysłanie zamówienia lub podpisanie umowy.
Wiadomości z platformy zakupowej mają charakter informacyjny.
2024-03-21 15:08 | Łukasz Kamiński |
UWAGA
!
ZMIANA
TERMINÓW W związku z otrzymanymi pytaniami Zamawiający zmienia następujące terminy: 1. termin realizacji usługi został przedłużony do 30.11.2024 r. 2. termin składania ofert został przedłużony do 27.03.2024 r. 12:00 |
2024-03-21 14:47 | Łukasz Kamiński |
W
dniu
19.03.2024
Zamawiający
otrzymał
następujące
pytania: "1. Czy przez “zadania służby geodezyjnej i kartograficznej na poziomie powiatowym” można rozumieć również zadania dot. przetwarzania danych, powstających na poziomie powiatowym (decyzji wydawanych przez starostów) - dokumentów dot. wyłączenia gruntów z produkcji rolniczej, w tym ekstrakcji informacji dot. Ewidencji Gruntów i Budynków np. numerów działek, użytków, powierzchni, ale przetwarzanych przez służby geodezyjne i kartograficzne na poziomie wojewódzkim? 2. Czy przez “administrację samorządową” można rozumieć również “samorządową jednostkę budżetową”? 3. Czy przez referencje można rozumieć również takie dokumenty potwierdzające należyte wykonanie zamówienia jak protokoły odbioru? 4. Bazując na doświadczeniu Oferenta i zestawiając je z zakresem danych do ekstrakcji wymaganych przez ww. zapisy OPZ, jak również harmonogramem realizacji prac (“Tabela 2 Ogólny harmonogram realizacji prac”), Oferent zwraca uwagę, że wskazany na douczanie modelu okres “60 dni kalendarzowych”, jak również termin na realizację całości umowy “4 miesiące od podpisania umowy”, są bardzo krótkie i istotnie wpływają na koszty realizacji. Czy Zamawiający zgadza się wydłużyć czas realizacji w sposób przedstawiony poniżej: - Douczenie modelu AI/ML na podstawie danych Zamawiającego - maksymalnie 150 dni od momentu przekazania danych przez Zamawiającego. - Realizacja przedmiotu zamówienia - maksymalnie 7 miesięcy od dnia podpisania umowy? 5. Oferent zwraca uwagę, iż niektóre spośród wymienionych i wymaganych przez Zamawiającego informacji, które mają być ekstrahowane z aktów notarialnych, nie są w nich wymieniane (opisywane) wprost. Niektóre informacje wymagają złożonego wnioskowania na podstawie szerszego rozumienia kontekstu (np. funkcjonowania rynku nieruchomości). Jest to bardzo ciekawy i możliwy do realizacji zakres, który jednak wymaga odmiennego podejścia, zastosowania dodatkowych metod i narzędzi oraz długofalowej współpracy między Zamawiającym i Wykonawcą. Czy Zamawiający zgadza się na to, że z danego aktu notarialnych będą ekstrahowane tylko te informacje, które faktycznie znajdują się w jego treści? Nie będzie dostępne automatyczne wnioskowanie i tworzenie nowych faktów (nieopisanych wprost w dokumentach aktów notarialnych), w oparciu o dodatkową wiedzę i reguły, gdyż w zamówieniu nie określono zadania dot. opracowania i utrzymania formy gromadzącej i przechowującej taką wiedzę np. bazy wiedzy. 6. Przedstawione przez Zamawiającego, następujące zapisy dot. integracji wytworzonego oprogramowania z systemem do prowadzenia ewidencji gruntów i budynków (EGiB) posiadają formę uniemożliwiającą dokonanie wyceny prac, gdyż mają charakter niemożliwy do oszacowania z punktu widzenia Oferenta z uwagi na otwarty charakter i/lub zależny od strony trzeciej: - “dostosowanie oprogramowania do integracji” - zakres dostosowania nie jest sprecyzowany - “Wykonawca zapewni Zamawiającemu minimum 60 godzin wsparcia technicznego” - faktyczna ilość godzin wsparcia nie jest sprecyzowana Na podstawie dokumentu OPZ, szczególnie patrząc również na zapisy w “Tabela 2 Ogólny harmonogram realizacji prac ”, można wnioskować, iż Zamawiający chciał wprowadzić wymaganie dot. zapewnienia przez Wykonawcę wsparcia technicznego, w wymiarze dokładnie (lub maksymalnie) 60 godzin, obejmującego prace zw. z niezbędnym dostosowaniem oprogramowania (w celu umożliwienia integracji z systemami EGiB i RCN), jak również konsultacje i pomoc dla dostawcy oprogramowania dziedzinowego. Prosimy o potwierdzenie." Odpowiedź Zamawiającego: "W odpowiedzi na zapytania do postępowania pn. : Zakup i wdrożenie systemu wykorzystującego sztuczną inteligencję do ekstrakcji danych ewidencji gruntów i budynków (EGIB) oraz rejestru cen nieruchomości (RCN) ID 902733, Zamawiający wyjaśnia: Pytanie 1 : Wychodząc na przeciw zgłaszanym wnioskom w zakresie wymaganego doświadczenia wdrożeń w administracji samorządowej na poziomie powiatowym obejmujących zakres zamówienia, Zamawiający dokonuje zmiany w załączniku nr 1 OPZ w pozycji 6. Warunki udziału w postępowaniu na następujący zapis: • co najmniej 2 (dwie) usługi o wartości co najmniej 100 000 zł każda, dotyczące przetwarzania i ekstrakcji danych z pomocą technologii sztucznej inteligencji ze skanowanych dokumentów dotyczących zadań służby geodezyjnej i kartograficznej na poziomie powiatowym w szczególności w zakresie danych ewidencji gruntów budynków. Jednocześnie Zamawiający publikuje jednolity tekst Opisu Przedmiotu Zamówienia – załącznik nr 1. Pytanie 2: Administracja samorządowa w rozumieniu Zamawiającego nie stanowi samorządowych jednostek budżetowych. Zamawiający podtrzymuje dotychczasowe zapisy. Pytanie 3: Protokoły odbioru nie są wystarczające jako dokumenty potwierdzające należyte wykonanie zamówienia. Zamawiający wymaga dostarczenia referencji z organów administracji samorządowej w których realizowano usługi o których mowa w załączniku nr 1 OPZ w pozycji 6. Warunki udziału w postępowaniu. Pytanie 4: 1. Zamawiający wyraża zgodę na wydłużenie czasu realizacji zamówienia w odniesieniu do załącznika nr 1 OPZ w rozdziale 7. Harmonogram realizacji prac w Tabeli nr 2 w pozycji Etap Techniczny 2 zmieniając zapis: 1) Douczenie modelu AL/ML na podstawie danych Zamawiającego- maksymalnie 150 dni kalendarzowych od momentu przekazania danych przez Zamawiającego 2. Zamawiający przychyla się do wniosku o wydłużenie czasu realizacji zamówienia. a) W odniesieniu do załącznika nr 1 OPZ w rozdziale 4. Harmonogram realizacji prac, w pozycji: Termin realizacji zmienia zapisy: Termin realizacji (rozumiany jako termin odbioru): 7 miesięcy od podpisania umowy, nie później niż 30.11.2024 r. b) W odniesieniu do załącznika nr 1 OPZ w rozdziale 7. Harmonogram realizacji prac w pozycji: Termin realizacji zmienia zapisy: Termin realizacji (rozumiany jako termin odbioru): 7 miesięcy od podpisania umowy, nie później niż 30.11.2024 r. c) Zmianie ulegają powiązane z powyższym terminy wskazane w rozdziale 7. Harmonogram realizacji prac w Tabela 2 w pozycji Etap Techniczny 3: 1) Integracja z system dziedzinowym – 6 miesięcy od podpisania umowy. 2) Opracowanie dokumentacji technicznej powdrożeniowej – 7 miesięcy od podpisania umowy. Jednocześnie Zamawiający publikuje jednolity tekst Opisu Przedmiotu Zamówienia – załącznik nr 1. Pytanie 5: Zamawiający potwierdza, że z aktów notarialnych będą ekstrahowane tylko informacje, które faktycznie znajdują się w jego treści i są dostępne wprost z dokumentu. Zamawiający podtrzymuje dotychczasowe zapisy. Pytanie 6: Ad.1 Zamawiający poprzez sformułowanie „ dostosowania oprogramowania do integracji” w załączniku nr 1 rozdział 5. Przedmiot Zamówienia podrozdział 5.4 Integracja z systemem zewnętrznym punkt 3 rozumie prace związane z niezbędnym dostosowaniem oprogramowania w celu umożliwienia integracji z systemami EGiB i RCN. Zamawiający podtrzymuje dotychczasowe zapisy. Ad. 2 Zamawiający koryguje nieścisłość w załączniku nr 1 rozdział 5. Przedmiot Zamówienia podrozdział 5.4 Integracja z systemem zewnętrznym punkt 5 poprzez wykreślenie słowa „minimum”. Jednocześnie Zamawiający publikuje jednolity tekst Opisu Przedmiotu Zamówienia – załącznik nr 1. " |
2024-03-21 14:45 | Łukasz Kamiński |
W
dniu
18.03.2024
Zamawiający
otrzymał
pytanie
o
następującej
treści: "1. Jakie jest uzasadnienie ustalenia przez Zamawiającego w niniejszym postępowaniu takich warunków dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej oraz dysponowania osobami? 2. Dlaczego zaproponowane warunki, zdaniem Zamawiającego, spełniają wymagania określone w przepisach o dyscyplinie finansów publicznych, w szczególności w zakresie nieutrudniania uczciwej konkurencji oraz proporcjonalności do przedmiotu zamówienia? Zaproponowane warunki eliminują naszą spółkę Squalue sp. z o.o., która posiada odpowiednie kompetencje oraz gotowe rozwiązania odpowiadające Państwa potrzebom (ekstraktor danych opartych o AI ze skanów aktów notarialnych z poziomem dokładności ponad 85%). Jednocześnie nie spełniamy warunków wymaganych w niniejszym postępowaniu. W naszej ocenie do realizacji przedmiotowego zamówienia wystarczającym byłoby wymaganie dysponowania osobami posiadającymi doświadczenie dotyczące przetwarzania i ekstrakcji danych z pomocą technologii sztucznej inteligencji ze skanowanych dokumentów. Wykonywanie takich projektów konkretnie w zakresie dotyczącym zadań „zadań służby geodezyjnej i kartograficznej na poziomie powiatowym w szczególności w zakresie danych ewidencji gruntów budynków” jest nieproporcjonalne. Oznacza to, że przedsiębiorcy dysponujący osobami doświadczonymi w realizacji projektów polegających na ekstrakcji danych z dużo bardziej skomplikowanych dokumentów niż akty notarialne nie mogą wziąć udziału w tym postępowaniu. Paradoksalnie w niniejszym postępowaniu nie mogłaby wziąć udziału nawet spółka, która stworzyła ChatGPT. W naszej ocenie takie praktyki Zamawiających polegające na wymaganiu bardzo wąskiego i wyspecjalizowanego doświadczenia powodują blokowanie rynku dla nowych dostawców, ograniczają konkurencję i innowacje. " Odpowiedź Zamawiającego: "Odnosząc się do Państwa zapytań wyjaśniam, że z punktu widzenia Zamawiającego uzasadnione są wymagania postawione w postępowaniu : Zakup i wdrożenie systemu wykorzystującego sztuczną inteligencję do ekstrakcji danych ewidencji gruntów i budynków (EGIB) oraz rejestru cen nieruchomości (RCN) ID 902733, ponieważ rozwiązania te dotyczą przetworzenia dokumentów i docelowego zasilenia tymi danymi bazy ewidencji gruntów i budynków oraz rejestru cen nieruchomości. Struktura tych rejestrów i informacje w nich zawarte są ściśle określone w przepisach prawa m.in. ustawa Prawo geodezyjne i kartograficzne i przepisach wykonawczych Rozporządzenie Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii w sprawie ewidencji gruntów i budynków, w ocenie Zamawiającego znajomość i rozumienie tych przepisów poparte doświadczeniem jest czynnikiem niezębnym do osiągniecia zamierzonego celu. Intencją Zamawiającego, jest aby wyłoniony wykonawca dysponował doświadczeniem w wdrożeniach tego typu rozwiązań w administracji samorządowej na poziomie powiatowym, i właśnie z tego względu żąda przedstawienia referencji z zrealizowanych wdrożeń. Wskazane wymaganie specjalistycznego doświadczenia, jest obiektywnie uzasadnione ze względu na docelowe wykorzystanie i ma na celu uzyskanie przedmiotu zamówienia, jak najbardziej odpowiadającego potrzebom Zamawiającego. Wymaganie doświadczenia w podobnych usługach ma na celu zapewnienie Zamawiającego o znajomości tematu i specyfiki bazy danych ewidencji gruntów i budynków i wykorzystaniu technologii sztucznej inteligencji co stanowi element niezbędny do osiągnięcia zamierzonego celu i wydatkowania finansów publicznych. Rozluźnienie wymagań, i rezygnacja z doświadczenia i potencjału osobowego w ocenie Zamawiającego nie gwarantuje osiągnięcia założonego celu. Wychodząc na przeciw zgłaszanym wnioskom w zakresie wymaganego doświadczenia wdrożeń w administracji samorządowej na poziomie powiatowym obejmujących zakres zamówienia, Zamawiający w załączniku nr 1 OPZ w pozycji 6. Warunki udziału w postępowaniu zmienia w zapis: • co najmniej 2 (dwie) usługi o wartości co najmniej 100 000 zł każda, dotyczące przetwarzania i ekstrakcji danych z pomocą technologii sztucznej inteligencji ze skanowanych dokumentów dotyczących zadań służby geodezyjnej i kartograficznej na poziomie powiatowym w szczególności w zakresie danych ewidencji gruntów budynków. W zakresie kryterium dysponowania osobami, Zamawiający podtrzymuje dotychczasowe zapisy. Wymagania dotyczące kierownika projektu, w ocenie Zamawiającego są niezbędne, ze względu na istotę posiadania wiedzy (wiedza specjalistyczna) i rozumienie specyfikacji budowy baz danych EGiB i RCN. Zdaniem Zamawiającego spełnienie tych wymagań jest niezbędne do zapewniania jakości i terminowości realizacji przedmiotowego zamówienia. Jednocześnie Zamawiający publikuje jednolity tekst Opisu Przedmiotu Zamówienia – załącznik nr 1. " |
Komunikaty